Automator, wie helpt mij?

Hallo allemaal,

Ik begrijp de kracht van automator, maar de werking niet. Ik kan een taak aanmaken. Maar op welke manier kan ik de taak (zonder automator op te starten) laten uitvoeren? Als ik bijvoorbeeld een internetpagina wil openen (die vantoveren al ingeef) of quicktime wil laten starten met een vaste link. Ik zou dat graag met een functietoets willen activeren. Daar is automator toch voor?

Is er daarnaast een uitgebreide uitleg van Automator?

Thanks voor beide antwoorden.

save-as uit het file-menu, en dan kiezen voor application in plaats van workflow. Ik denk dat je hem ook als workflow moet saven voor je eigen records, handig als je later nog iets wilt veranderen. Het bestand dat je saved als 'application' is een opzich staand ding, wat je zelfs kan mailen naar andere 10.4 gebruikers, waar dit dan werkt!

:mrgreen:

Ik heb een handeling aangemaakt die een bestand uit de finder in een nieuwe mail zet. Deze handeling kan ik kiezen wanneer ik een contextueel menu open wanneer ik rechts-klik op een bestand.

Dat klinkt onwijs handig, Bjorn. Kan je die ergens downloadbaar beschikbaar maken of zo? Dan kan ik er ff naar kijken en hem wellicht ook gebruiken. Misschien snap ik dan ook wat meer van Automator...