Wat ik ook probeer, als ik een afbeelding vind voor een avatar is ie steeds groter dan de toegelaten 16 KB. De meeste afbeedlingen (van het internet of een screenshot) zijn of te groot of in een ander formaat dan gif of jpeg. Als ik dan open in PhotoShop en bewaar als jpeg wordt het ding minstens 44 KB groot. Té groot dus. Hoe spelen jullie het klaar? :?

gebruik je wel "save for web"? Photoshop vind het namelijk leuk om nog "resources" van 20 kb of zo er bij te stoppen dit is nutteloze informatie. Je kan met programmaatjes deze resource forks weggooien maar "save for web" functie lijkt me handiger voor je.

We hebben kleine richtlijnen betreft het avatar gebeuren [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=855]afgesproken[/url].

De avatar mag maximaal 100 X 100 pixels groot zijn. Verklein dus eerst het plaatje naar maximaal deze maat. Gebruik dan de “Save for Web…” functie in Photoshop, en niet de normale save mode. Kies dan GIF of JPEG en speel een beetje met de kwaliteit. 16kB gaat makkelijk lukken!

Tnx voor bovenstaande tips! :D Meteen proberen.

Voilà, helemaal gelukt. Dankzij jullie! :D Dit is nog maar een eerste poging uiteraard. Als ik in de toekomst iets leukers kan bedenken, zien jullie het meteen.

misschien een tip!

gebruik voor plaatjes met verloopjes JPG
gebruik voor plaatjes met weinig kleur, geen of heel weinig verloop (bijvoorbeeld logo’s) GIF. Daar wordt je plaatje strakker van.

Jou atavar zal ook beter (strakker) worden als je als gif opslaat