AVI 23.97fps --> MPEG-2 23.97fps

Hallo,

Wie weet of er een programmaatje bestaat voor Os X om AVI’s naar MPEG-2 om te zetten zonder over te moeten gaan op 29.97fps? Het is nl. zo dat het me niet lukt om van AVI’s DVD’s te maken zonder schokkende bewegingen in de film te krijgen. Ik vermoed dat dit het gevolg is van die 23.97fps naar 29.97fps conversie. Wie weet raad???

Ik wacht met je mee op antwoord... heb zelfde probleem :(

Hey

Is FFmpeg een optie??

greetzz

Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de MPEG-2 bestanden die FFmpegX maakt krijg ik niet in DVD Studio Pro.

Wat je moet doen is het volgende:

Aan de de framerate zelf kan je niks veranderen, je moet in ffmpeg onder tools eerst browsen naar je mpeg file en dan “Pulldown” flag kiezen, je computer staat dan even te draaien en maakt een nieuwe mpeg file met pulldown, deze kun je gewoon in DVDSP openen. :lol:

Ehh... wat i s pulldown?

Pulldown zorgt er voor dat je gewoon op 23,98 fps kan draaien, dus geen vervellende tik in het beeld, heb je het al geprobeerd?

Ik ben bezig. Duurt alleen een paar uur (halve dag) :P

Ik heb de MPEG-2 klaar. Ook heb ik Pulldown geprobeerd, maar zonder goed resultaat. Na een paar seconden stopt hij met encoden en zit ik met een M2V bestand die ik overigens wel kan importeren in DVDSP maar niet langer is dan 6 seconden. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan met het encoden naar MPEG-2? Ik heb de FFmpeg encoder en Quicktime gebruikt. Ik heb de framerate op 23.97 gelaten.

Ik heb nog even goed gekeken en ik zag dat het MPEG-2 bestand ook maar 6 seconden. Maar ik kwam net ook een MPV bestand tegen. Die was wel zo'n 2,5Gb. Ik kon hem niet gebruiken in FFmpegX met Pulldown. Tenminste niet voordat ik de extensie naar M2V veranderd had. Nu is hij bezig. Ik ben benieuwd...... Wel raar verhaal trouwens.

Dat moet werken mpv kun je gewoon veranderen naar m2v.

Ik heb het gedaan, maar DVDSP lust het niet. Minder!

Wat voor melding krijg je, staan je voorkeuren wel op NTSC.?

Zeker, ik denk dat ik misschien de framerate niet helemaal goed heb gehad. Ik had een foutmelding gekregen (AppleScript Error 23.97 isn't a number). Ik ben toen gewoon verder gegaan. Nu heb ik in het tabje Framerate van FFmpeg NTSC 23.976 gekozen. Morgen vertel ik wel hoe het is gegaan. Voor zo ver bedankt!

Het is gelukt! Na de framerate op NTSC 23.976 te hebben gezet krreg ik alleen een M2V bestand die ik kon gebruiken bij Pulldown. Ik kon hem importeren in DVDSP. Het zag er goed uit! Ik snap alleen niet waarom DVDSP laat zien dat het een film is met een framerate van 29.97.