Avi en ondertittels

Als je een .avi download, zit hier nooit ondertiteling bij! maar deze kan je wel apart downloaden van bepaalde sites, en dan krijg je een .srt bestandje... maar hoe moet je dus nu aan je avi toevoegen? hoe kan ik dan een film bekijken in bv vlc of mplayer met de ondertiteling?

weet hier iemand raad?

groeten

www.ondertitels.nl

en dan raad ik je aan VLC te downloaden omdat ie eenvoudig ondertitlels ondersteund.

[quote:5821d8b943="jeroenimo"]www.ondertitels.nl

en dan raad ik je aan VLC te downloaden omdat ie eenvoudig ondertitlels ondersteund.[/quote:5821d8b943]

Maar hoe moet je deze toevoegen???

[quote:09e39da694="chonazz"][quote:09e39da694="jeroenimo"]www.ondertitels.nl

en dan raad ik je aan VLC te downloaden omdat ie eenvoudig ondertitlels ondersteund.[/quote:09e39da694]

Maar hoe moet je deze toevoegen???[/quote:09e39da694]Klik in bestand op open…
dan selecteer je de film en dan vink je aan: gebruik ondertitels en dan selecteer je het filetje .sbt of .st ofzo en dan start je de film… de rest gaat vanzelf , easy does it

[quote:6b61a3b08a="jeroenimo"][quote:6b61a3b08a="chonazz"][quote:6b61a3b08a="jeroenimo"]www.ondertitels.nl

en dan raad ik je aan VLC te downloaden omdat ie eenvoudig ondertitlels ondersteund.[/quote:6b61a3b08a]

Maar hoe moet je deze toevoegen???[/quote:6b61a3b08a]Klik in bestand op open…
dan selecteer je de film en dan vink je aan: gebruik ondertitels en dan selecteer je het filetje .sbt of .st ofzo en dan start je de film… de rest gaat vanzelf , easy does it[/quote:6b61a3b08a]

ok… , gevonden, maar wat doe je als de ondertittels veel te traag gaan???
is er een manier om dat allemaal mooi gelijkt te laten lopen???
een gemakkelijke manier?

Als je de ondertiteling selecteerd kun je de vertraging/versnelling instellen door middel van het aantal fps, er zijn wel programma's die de fps in een film kunnen meten maar of die er ook voor de mac zijn....

[quote:29ef1002e8="chonazz"][quote:29ef1002e8="jeroenimo"][quote:29ef1002e8="chonazz"][quote:29ef1002e8="jeroenimo"]www.ondertitels.nl

en dan raad ik je aan VLC te downloaden omdat ie eenvoudig ondertitlels ondersteund.[/quote:29ef1002e8]

Maar hoe moet je deze toevoegen???[/quote:29ef1002e8]Klik in bestand op open…
dan selecteer je de film en dan vink je aan: gebruik ondertitels en dan selecteer je het filetje .sbt of .st ofzo en dan start je de film… de rest gaat vanzelf , easy does it[/quote:29ef1002e8]

ok… , gevonden, maar wat doe je als de ondertittels veel te traag gaan???
is er een manier om dat allemaal mooi gelijkt te laten lopen???
een gemakkelijke manier?[/quote:29ef1002e8]Theoretisch moet het goed gaan… ik heb geen idee hoe dit anders zou kunnen… heb je ook al een andere divx of xvid geprobeerd? bij mij gaat het tot nu toch altijd goed!

Ik heb braveheart... maar de ondertitels doen het toch niet zo goed.. ik zal eens iets anders proberen!!! alvast bedankt voor de tip!

Heb je MPlayer al geprobeert?

[quote:7a012b8369="Ema(r)c"]Heb je MPlayer al geprobeert?[/quote:7a012b8369]

Ja, maar ik weet ook niet hoe ik daar de ondertittels aan toe moet voegen…
als je me hierbij zou kunnen helpen… ;graag

mplayer sleep je de film in de mplayer controller (dat kleine schermpje waar play enzo instaat), dan selecteer je de film en klikt op de i en hier kun je dus weer kiezen voor subtitles toe te voegen.

De kans dat de subtitles te snel of te traag lopen is klein, het gebeurt wel vaker dat ze een paar seconden voor of achter lopen (nou ja seconden, milliseconden) dit kan je in mplayer aanpassen of het programmaatje http://members.chello.nl/e.duran5/download.html gebruiken, is zelfs geschreven door een van de forum gebruikers hier

[quote:d43689bf12="junkiesxl"]mplayer sleep je de film in de mplayer controller (dat kleine schermpje waar play enzo instaat), dan selecteer je de film en klikt op de i en hier kun je dus weer kiezen voor subtitles toe te voegen.

De kans dat de subtitles te snel of te traag lopen is klein, het gebeurt wel vaker dat ze een paar seconden voor of achter lopen (nou ja seconden, milliseconden) dit kan je in mplayer aanpassen of het programmaatje http://members.chello.nl/e.duran5/download.html gebruiken, is zelfs geschreven door een van de forum gebruikers hier[/quote:d43689bf12]

Thnx thnx!!
ga het meteen proberen!!!

Sorry, was vanavond niet online, maar junkie heeft je al geholpen en heeft het niet beter kunnen uitleggen, laat ons ff weten of je probleem opgelost is

Ja, het is gelukt! zowel met mplayer als met vlc! hartelijk dank allemaal!

Fijn om op eigen bodem te horen dat iemand wat aan prog. heeft gehad 8)

Mzzl,

El_Oy

Mocht je nou een .sub file hebben. Dan kan je deze met het programma sub2srt omzetten naar een .srt.

Zie: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22364

En weet iemand ook hoe je deze ondertitels zelf kan maken?

[quote:e0f20c3c14="El_Oy"]Fijn om op eigen bodem te horen dat iemand wat aan prog. heeft gehad 8)

Mzzl,

El_Oy[/quote:e0f20c3c14]

Is dat van jou? Ik heb het al een aantal keer gebruikt en het geeft iedere keer weer een kick als het werkt. Super!

Jep.... Fijn he als het gewoon gelijk loopt zonder er nog over na te denken..... 8)

ææ