AVI files (DivX) afspelen in Quicktime....

Weet iemand hoe ik AVI files (DivX) kan afspelen in Quicktime. Voordat ik ijn harde schijf had geformatteerd lukte het perfect, maar nu speelt Quicktime Player mijn avi files slecht of niet af. Ik heb allerlei soorten codecs gedownload zoals de divx installer 5.1 en 3ivx enz. Maar ik krijg mijn Quicktime niet zoals hij voorheen afspeelde... Ik weet dat je VLC player of Mplayer kan gebruiken om avi files af te spelen, maar met Quicktime is het nog beter want dan kan je ze ook bewerken en exporteren naar andere soorten bestanden...

Kan iemand mij misschien helpen???/ :roll: :roll:

[quote:098aead164="xcuneytx"]Weet iemand hoe ik AVI files (DivX) kan afspelen in Quicktime. Voordat ik ijn harde schijf had geformatteerd lukte het perfect, maar nu speelt Quicktime Player mijn avi files slecht of niet af. Ik heb allerlei soorten codecs gedownload zoals de divx installer 5.1 en 3ivx enz. Maar ik krijg mijn Quicktime niet zoals hij voorheen afspeelde... Ik weet dat je VLC player of Mplayer kan gebruiken om avi files af te spelen, maar met Quicktime is het nog beter want dan kan je ze ook bewerken en exporteren naar andere soorten bestanden...

Kan iemand mij misschien helpen???/ :roll: :roll:[/quote:098aead164]

De meesta *.avi bestanden spelen bij mij in Quicktime. Deze die niet spelen kan ik afspelen in MPlayer. Als codecs heb ik dacht ik enkel de officiële versie van DivX staan…

Zelf bekijk ik altijd m’n films in MPlayer :slight_smile:

Quicktime Pro speelt probleemloos af, misschien is ie de code kwijt ?

[quote:faca3eb2e2="Mek"]Quicktime Pro speelt probleemloos af, misschien is ie de code kwijt ?[/quote:faca3eb2e2]

Nee man hij is nog steeds geregistreerd op Quicktime Pro…

In dit [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=24897]topic[/url] staan meerdere links.

Ik heb ze gisteren geinstalleerd en nu kan ik een aantal avi’s afspelen waar mee ik eerst geen geluid had.

Misschien heb je er wat aan.

Pieter

[quote:e098448f75="pieter010"]In dit [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=24897]topic[/url] staan meerdere links.

Ik heb ze gisteren geinstalleerd en nu kan ik een aantal avi’s afspelen waar mee ik eerst geen geluid had.

Misschien heb je er wat aan.

Pieter[/quote:e098448f75]

Die codecs die daar staan heb ik allemaal geinstalleerd en het geluid is ook goed alleen het beeld stottert of schokt hoe je het ook wil noemen.

Je hebt je harde schijf geformateerd, dus ik neem aan dat je ook een nieuw systreem erop hebt gezet? Ik weet wel dat ik hetzelfde probleem had met Apple's DVD-player, die speelde ook opeens heel slecht af, na een systeem update deed dezelfde player het wel goed opeens...

Misschien is er een andere factoor dan QT, aangezien je alles hetzelfde hebt geinstalleerd als voorheen…?

ja ik denk dat het gewoon weer wordt wachten op een Quicktime update die beter werkt dan de huidige player...

Gebruik de gratis VLC player die ondersteunt (bijna) alles.

http://www.videolan.org/vlc/

[quote:80bdd6da4a="colpolyp"]Gebruik de gratis VLC player die ondersteunt (bijna) alles.

http://www.videolan.org/vlc/[/quote:80bdd6da4a]

ik wil quicktime gebruiken zie boven wat ik geschreven heb… :evil:

Heb je al geprobeerd te bestanden te exporteren naar .mov met het programma divx doctor II ?

of AVI2MOV ( of zoiets ), en er zijn nog een paar programma’s die avi naar mov kunnen exporteren, je kunt de meeste vinden op www.versiontracker.com. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

[quote:3edd1310ab="xcuneytx"][quote:3edd1310ab="colpolyp"]Gebruik de gratis VLC player die ondersteunt (bijna) alles.

http://www.videolan.org/vlc/[/quote:3edd1310ab]

ik wil quicktime gebruiken zie boven wat ik geschreven heb… :evil:[/quote:3edd1310ab]

Ja maar DivX/XviD en QT zijn nooit vrienden geweest, dus VLC of MPlayer gebruiken.
Geen gekloot met extra codecs of gehaper…

Het werkt gewoon :slight_smile:

Als je de divx doctor gaat gebruiken, dan kun je het beste de divx.com plug-in uit je quicktime map halen en vervangen door de 3ivx.com plug-in. Als je dan ook nog de ac3 codec installeert, dan kun je bijna alle divx films knippen en plakken. Een .avi met ac3 geluid hoeft overigens niet geconverteerd te worden naar een .mov met behulp van de divx doctor. Voor het gewoon afspelen van .avi files is vlc de beste keuze, deze speelt ook h264 films af.

Link naar de ac3 codec

Maakt het wat uit als je de codecs in Macintosh HD/Bibliotheek/Quicktime of Macintosh HD/Systeem/Bibliotheek/Quicktime zet?? :P

Geen idee...

…doe je allebei.

:expressionless:

Als je de codecs in je thuismap plaatst zijn ze alleen voor de dan ingelogde gebruiker beschikbaar, als je de codecs in de gewone bibliotheek plaatst zijn ze voor alle gebruikers beschikbaar. Twee maal plaatsen kan problemen geven, niet doen.

het gaat dus niet om de thuis-library, maar om de library op de HD, of in de systeemmap.

( er zijn dus 3 libraries, direct op je HD, in de systeemmap op je HD, en in je home folder. )

De Library in je System map wordt afgeraden...

Dus als je wil dat alle gebruikers de codec mogen gebruiken dan in ‘/Library/QuickTime’
En anders in ‘/Users/~username/Library/QuickTime’