avi files op DVD branden

Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar ondanks de ontroerende hulp van vele vrienden lukt het gewoonweg niet. mijn computer is een G4 450 mhz en ik heb het geprobeerd met IDVD en Toast. Eigenlijk komt het niet veel verder dan het encoderen, maar dit duurt ZOOO lang (16 uur) dat ik hem uiteindelijk maar uitzet met force quit. wie heeft ervaring ermee? mijn bestanden varieren van 700 tot 900 MB

Zo lang duurt dat gewoon, natuurlijk ook afhankelijk van je computer. Mijn oude G3 (zonder altivec) deed er gerust 48 uur over om een film te coderen. En ook nu op mijn G5 vind ik avi's naar DVD omzetten veel te veel werk. Dus wat jij wil kan wel, je doet het waarschijnlijk ook goed, maar het kost alleen ontzettend veel tijd.

Met FFmpegX zijn de codeertijden op een G4 nog te overzien (+/- realtime dus een uur of 2-3), en in principe icm met het DVD-ROM branden van Toast voldoende om een avi op dvd te krijgen. Heb je iDVD per se nodig?

Appleman, ik vermoed dat je een van de velen bent die zo'n avi op hun dvd speler willen draaien, bespaar jezelf ontzettend veel werk en frustratie en koop een DivX speler, iedere zaak verkoopt ze....al vanaf €39,95...je kunt dan je Avi gewoon als data op een DVD branden. en die DivX speler draait m gewoon [ondertitels idem , gewoon in dezelfde folder met dezelfde naam zetten.] :wink:

[quote:89a7cda8bf="KingCarp"]Appleman, ik vermoed dat je een van de velen bent die zo'n avi op hun dvd speler willen draaien, bespaar jezelf ontzettend veel werk en frustratie en koop een DivX speler, iedere zaak verkoopt ze....al vanaf €39,95...je kunt dan je Avi gewoon als data op een DVD branden. en die DivX speler draait m gewoon [ondertitels idem , gewoon in dezelfde folder met dezelfde naam zetten.] :wink:[/quote:89a7cda8bf]

ik overweeg ook om zo’n speler aan te schaffer. kun je me een tip geven?

[quote:0f4c1ccd2f="KingCarp"]Appleman, ik vermoed dat je een van de velen bent die zo'n avi op hun dvd speler willen draaien, bespaar jezelf ontzettend veel werk en frustratie en koop een DivX speler, iedere zaak verkoopt ze....al vanaf €39,95...je kunt dan je Avi gewoon als data op een DVD branden. en die DivX speler draait m gewoon [ondertitels idem , gewoon in dezelfde folder met dezelfde naam zetten.] :wink:[/quote:0f4c1ccd2f] :? :? Zo'n plastig ding op mijn mooie SACD/DVD speler. Ik ben meer van de thuiskopie van de videotheek DVD's 8)

Nou Vincent het is eenvoudiger dan je denkt en alle DivX spelers 'doen' het, maar ik zou niet de allergoedkoopste nemen. Ik gebruik er eentje bij presentaties de Cyberhome 462 , die kostte ±€60,-. [ff Google'en]

Je kunt dan ook meteen ‘inzoomen’, vertraagd afspelen enzo. Sommige merken DVD’s doen het beter dan andere, maar hij slikt erg veel.

Mijn thuisopstelling is iets anders dan bij de meesten , omdat ik via een 30" CRT TV [via een oude videorecorder] en films kijk…kwaliteit is echt veel beter dan via een gewone TV en ik hoef helemaal niks te branden of converteren. :wink:

[img:29eb7879b8]http://img110.imageshack.us/img110/3372/dsc000176gu.jpg[/img:29eb7879b8]

[quote:3c21934c41="Martiniman"] :? :? Zo'n plastig ding op mijn mooie SACD/DVD speler. Ik ben meer van de thuiskopie van de videotheek DVD's 8)[/quote:3c21934c41]

Hahaha, ja dat hoor ik wel vaker, maar je moet toch echt masochistische neigingen hebben om de andere wijze te prefereren,…een tip, sluit die DivXspeler aan en zet m IN je TV kast, zodat niemand hoeft te zien dat je zo’n goedkoop kreng hebt. :stuck_out_tongue:

en spelen die ook alle nieuwe satbdaarden af? Ik heb nu bijvoorbeeld een hele hoop films die gecodeerd zijn als HDTV.XVID. weet trouwens niet het verschil met gewone avi en divx-files!

Ja hoor die HDTV-xvid's [mooie kwaliteit he !? 8) ] zijn daarop ook gewoon te zien,...daarom heb ik de TV er ook zo snel uitgegooid, mijn TV series zijn gelukkig allemaal als HD-xvid te vinden. :wink:

Nog een tip, brand een paar verschillende formats en neem die DVD mee naar je electronicawinkel en duw m erin, dan weet je het zeker er zullen best beter en mindere zijn [zie bovenstaande tip].

kwaliteit is idd erg geweldig. zeker als je ziet hoe klein de bestanden zijn! ik zal eens gaan kijken of ik zo'n apparaat kan aanschaffen.

harstikke bedankt iedereen, de tips heb ik echt wat aan. een andere DVD speler kopen is me al door mijn buurvrouw aangeraden, maar ik merk nu dat ik niet de enige ben met dat probleem en er weinig anders op zit. ook handig die tip wat verschillende bestanden te branden en mee te nemen naar de winkel(vraag me alleen af of ze daar ook mijn verzameling Avi's van "Farmsluts on holliday" kunnen waarderen).

ik geloof dat ik bij de aanchaf moet letten op of die speler MPEG$ kan afspelen, niet?
is dat hetzelfde als DIVX? of zeg ik nu iets vreselijk onnozels?

MPEG 4 bedoel ik natuurlijk