AVI film roteren??

Weet iemand hoe je een AVI film kan roteren?

We hebben met een digitaal fototoestel een filmpje gemaakt maar deze in landscape gehouden ipv in portret… we dachten dat het even simpel was een filmpje te roteren als een gewone foto, maar blijkaar niet…
Via het digitaal toestel zelf is het onmogelijk, dit weet ik zeker, maar misschien via iMovie ofzo??
Film zou 90° moeten draaien dus…

Weet iemand iets???

Dank u!!

Dit kan gedaan worden met Quicktime Pro

[quote:ac122ccf96]If you want to do a 90 degree rotation (Choose Video Track with Command-J, then Size, Rotate, and save).[/quote:ac122ccf96]

Weet niet of het werkt; heb nu zelf even geen Quicktime Pro bij de hand.

Heb Quick-Time, geen Pro.... dus het volgende lukt mij niet...

"Om de grootte of richting van een QuickTime-film te wijzigen, gaat u als volgt te werk:
Kies ‘Venster’ > ‘Toon filmkenmerken’ in QuickTime Player.
Selecteer een videospoor in het kenmerkenvenster en klik vervolgens op ‘Beeldinstellingen’.
Om de grootte van de film te wijzigen, typt u de gewenste waarden in de velden in het gedeelte ‘Huidige grootte’.
Selecteer ‘Handhaaf verhoudingen’ als de huidige hoogte/breedteverhoudingen behouden moeten blijven.

Klik op een van de roteerknoppen om de richting van de film te wijzigen."

:? Misschien is [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/14159]Simple Rotate 1.4[/url] iets voor je? Het is een plugin voor iMovie.

[quote:0dc8eac25f="pieter010"]:? Misschien is [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/14159]Simple Rotate 1.4[/url] iets voor je? Het is een plugin voor iMovie.[/quote:0dc8eac25f]

Heb ik nu gedownload…

en geinstaleerd

wat nu?? mijn video opennen in iMovie en dan?? onder wat kan ik het roteren??
Of ben ik iets vergeten??

Ik heb even geen Mac bij de hand anders had ik het kunnen uitproberen.

Misschien iemand anders hier ervaring mee?

Ja, het lukt, maar nu ben ik verplicht mij te registreren, anders blijven er 2 lijnen en de website op mijn film staan.....

en registreren kost weer geld…
want codes heb ik niet echt van iMovie, want die stonden erop als ik hem gekocht heb… behalve de CD van OSX enzo heb ik niet veel…