AVI filmpje van 1,5 GB naar 20 MB omzetten

Ik heb een filmpje in quicktime formaat en in avi formaat maar beide zijn maar liefst 1,5 GB (en dat voor 8 minuten film! dat krijg je met die High Definition toestand..). Ik wil ze omzetten naar een filmpje van maximaal 20 mb, in AVI formaat. How to do that?? Thanx!

Quicktime Pro:

• Exporteren als mpeg4 movie, filmpje 320 x 240 maken (in pixels dus). Geluid op mono zetten, en voor internet “streaming start” aanzetten.

• Als het op internet écht klein moet zijn kun je ook exporteren naar .flv. Da’s een Flash formaat die je in Flash in een playertje kan stoppen.

Succes

Ga maar voor Mpeg4 jaar.

Kijk bij Quicktime onder H. 264 en gebruik bovenstaande instellingen. Ik denk dat je een heel eind komt. :slight_smile:

MPEG Streamclip 8)

Je snapt natuurlijk wel dat hierbij enorm veel kwaliteit verloren gaat... Met 8 minuten op 20 MB kom je op 340 kilobit uit, wat bepaald niet veel is. Ik zou in plaats van QT Pro iSquint gebruiken, dit is sneller, makkelijker en gratis. Je kan hierbij opgeven hoe groot je de file wilt maken. Je moet zeker de hoogte en breedte beperken, op z'n minst tot maximaal 320x240 (iPod formaat, waar iSquint voor gemaakt is) en misschien nog wel kleiner dan dat. Bij "advanced" kan je de audio op mono zetten en een lagere bitrate geven. 64 kbps is meer dan genoeg, 40 is waarschijnlijk ook wel ok. Je kan eventueel voor H.264 kiezen om meer kwaliteit op dezelfde filegrootte te krijgen, en gebruik zeker 2 pass encoding.

FFmpeg kan ook makkelijk naar een gewenste bestandsgrootte toewerken, en inderdaad MPEG 4 is de breedst ondersteunde en toch compacte standaard.

sjonge wat een activiteiten op de vroege morgen!! ik ga jullie suggesties direct proberen. Bedankt! Mjet

:sotp: Ga je daarna een mooie avatar voor jezelf maken???

[quote:a0c863a221="mjet"]Ik heb een filmpje in quicktime formaat en in avi formaat maar beide zijn maar liefst 1,5 GB (en dat voor 8 minuten film! dat krijg je met die High Definition toestand..).![/quote:a0c863a221] Ook in standard definition is 5 min ruim 1 gigabyte groot :D

Ook voor dit soort vragen hebben we een F.A.Q.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574