avi: met welk programma...

kan ik dat bestand bekijken naast windows media player? :?

VLC op versiontracker intikken en dat programma speelt het als het goed is af

Er zijn al een heleboel topics over dit onderwerp :?

Maar probeer Mplayer of VLC-player eens. Die pakken bijna álles. :slight_smile:

Mvg,
Joram

De zoekresultaten met "avi" en "afspelen" als zoekopdracht: [url=http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=avi+afspelen&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=topics&return_chars=200]KLIK[/url]

Quick time player kan ook .avi afspelen, maar niet in volledig scherm als je de gratis versie hebt.

Ik gebruik daarom VLC player.

Je moet natuurlijk wel de juiste codecs hebben, anders gaat het niet lukken.

Ik gebruik MPlayer , maar VLC is ook goed :)

VLC is zeer goed, m'n vriendin houdt er ook van, omdat de subtitles er dan makkelijk bij kunnen, en je ze klein kan zetten zodat ze mij toch niet storen.

Goed progje, apple downloads.

bij mplayer kan je ook subtitles er bij zetten.. bij vlc ben ik er nog nie achtergekomen hoe.. wie kan me dat ff kort uitleggen :D dan stap ik ook over op VLC :)

Subs moeten dezelfde naam als de avi hebben, en in dezelfde map staan. S intoetsen en klaar. Kan ook met menu Video -> Ondertitelingsspoor.

Maar buiten dat, hoe avi’s af te spelen is met stip de meest gestelde vraag op dit forum. Waarom wordt er elke keer toch weer antwoord gegeven: vlc, mplayer, codecs, enz. Een simpele verwijzing naar de zoekfunctie, eventueel met resultaten, moet toch voldoende zijn. :?

[quote:1abb98659e="wjgmspeedy"]hoe avi's af te spelen is met stip de meest gestelde vraag op dit forum. Een simpele verwijzing naar de zoekfunctie, eventueel met resultaten, moet toch voldoende zijn.[/quote:1abb98659e] Een verwijzing naar mijn signature mag ook...

ok ik weet genoeg ik zal het niet meer doen meer een kwestie van gebruiksgemak zeg maar... dat is toch een beetje de essentie van zo'n forum ik had inderdaad ff een draadje kunnen opzoeken in de zoekert :lol: :lol:

[quote:22a14e1293="Maclord"]meer een kwestie van gebruiksgemak zeg maar... dat is toch een beetje de essentie van zo'n forum[/quote:22a14e1293] Ligt eraan hoe je het ziet...

Door de vraag opnieuw te stellen moet je toch weer wachten tot iemand het juiste antwoord geeft, met de zoekfunctie vind je in 1 keer het juiste antwoord, omdat dat al in het oudere topic staat… oftewel: zoeken is sneller.

ok overtuigd :mrgreen:

[quote:bc8bfdb5c3="unSOUND"]ik heb net nog een klacht gehad van iemand...[/quote:bc8bfdb5c3] Tegenover elke klacht staat een compliment van mij (alsof je daar zo blij mee moet zijn) :)

Laat ze maar klagen… Het best bruikbare antwoord dat je iemand kan geven is diegene op de search te wijzen bij veelgestelde vragen. Het duurt soms even, maar uiteindelijk zien ze het licht. Maclord is het levende bewijs.

Ach, ik kijk net naar buiten, en zie het hier flink bliksemen, ik denk dat het droevige weer een negatieve invloed heeft op ons aller humeur... morgen zal het wel weer over zijn.

:slight_smile:

Nu eerst maar een bakkie koffie.

Is dat het? In dat geval, melk en suiker!

Ik ga me zondag effe afreageren op m'n downhill bike daarna zal ik weer compleet het appletje zijn 8)

Greetz Knarf

Of je fietst heel hard tegen een Appleboompje.