avi omzetten met ffmpeg naar dvd

Er zijn al tal van threads geopend over dit probleem, maar goed, ik open er gewoonnog een, omdat ik er met die nadere nog steeds niet mee uitkom... of iig niet op de manier zoals ik hem probeer... het zit namelijk zo:

Ik gebruik ffmpegx om mijn .avi bestanden om te zetten naar dvd met ondertiteling… ik doe het ook helemaal volgens de instructies zoals aangegeven op de site van ffmpegx… echt totaal hetzelfde… kan je nagaan…hehehe… maar toch… uiteindelijk zegt de “HOW TO…” van ffmegx dat als je een .avi bestand in ffmpegx dropt en dan converteerd naar “DVDweet ik het” en de ondertiteling inlaad onder een bepaalde tab, dat ie, als tie gestopt is met “encoden” een VIDEO_TS map aanmaakt… maar nee, wat doet ie bij mij… hij maakt er een mpeg van met een audio file in AC ernaast… niks meer en niks minder… wat moet ik in godsnaam aanvinken of uitvinken in ffmpegx om een VIDEO_TS en AUDIO_TS te krijgen?

Help me AUB…

want ik kom er nu echt niet uit… met ffmpegx iig… en weet ff ook geen andere manier om het met ondertiteling toch voor elkaar te krijgen

Author to DVD ???

Staat ergens op een van de eerste tabjes
FFMpeg maakt dan VOB files aan die je in een VIDEO_TS map kan gooien

ja die staat aangevinkt...

maar er worden geen VOB files aangemaakt, enkel AC3 files… die weer te openen zijn met Final Cut Pro icoontje… Maar ik hoef toch ook niet zelf zo’n VIDEO_TS map aan temaken? want dat doet ie toch automatisch of niet?

dit maakt ie aan "film naam(avi naam).divx.ff.mpg"

maar lijkt mij dat ie dat dus in een VIDEO_TS map plaats of iets dergelijks… en dat doet ie dus niet

Het enige wat ik doe is:

1 .avi slepen in ffmpegx
2 TARGET FORMAT: DVD ffmpeg
3 tabje VIDEO druk op BEST
4 tabje FILTERS load ik de subtitle (.srt)
5 ENCODE

dat is het… dus als ik iets vergeet, tell me AUB

Hoewel ik ffmpeg hier nooit voor heb gebruikt zou het me niet verbazen als je het uiteindelijke bestand moet hernoemen. Maak er eens een VOB file van door de naam te wijzigen en in een VIDEO_TS map te plaatsen. Uiteindelijk is een VOB file niet veel meer dan MPEG2 video. Ik denk dat dat ook is wat ffmpeg doet. Bij tools kan je nog de nodige opties kiezen.

VOB is toch ondertiteling? of zit ik er naast? en een VIDEO_TS map zit er van binnen toch anders uit dan enkel een VOB-filetje... maar Pjotr... wat voor opties kan ik gebruiken bij TOOLS om het nodige eindresultaat te behalen.

Maar dat terzijde… ik ben niet verliefd op ffmpegx… zelfs de trouwring is nergens te vinden…dus als jij een betere manier weet om films van avi naar dvd met ondertiteling om te zetten… wees niet terughoudend om dit aan mij te verklappen… :wink:

[quote:fe9d5e7586="ignacion"]VOB is toch ondertiteling? of zit ik er naast? [/quote:fe9d5e7586] Je zit er inderdaad naast. VOB bestanden zijn mpeg2 bestanden, de ondertiteling zit er bij in de vorm van een extra laag.

[quote:fe9d5e7586=“ignacion”]Ik ben niet verliefd op ffmpegx… zelfs de trouwring is nergens te vinden…[/quote:fe9d5e7586]
ffmpegX is een beest van een programma wat mogelijkheden betreft. Het nadeel is dat je snel ( zeker als beginner ) een beetje overrompeld wordt door alle opties en knopjes.

Overigens staat er een vrij gedetailleerde uitleg op de site van ffmpegX.

ja klopt UNsound, daar ben ik ook geweest.. ik ben niet vreemd met het omgaan met de mac... enkel wel met het omgaan van deze thread die ik geopend heb..

Ik heb de help forums daarom dus al gadegeslagen maar loop vast op het feit dat wanneer ik, zoals beschreven in de tutorial van ffmpegx, de .avi bestanden plus ondertiteling Encode, dat ik dan enkel mpeg files krijg en geen VIDEO_TS mappen die ik weer kan branden. Ik vraag me daarom zijdelings ook af of het mogelijk is om die mpeg bestanden gewoon eigenwijs toch te branden en misschien zelfs wel een dvd-waardige film uit weet te toveren… maar ik heb het gevoel van niet… Dus als iemand een alternatief weet… of mij tot in de details kan uitleggen hoe je een avi plus ondertiteling weet om te toveren naar een op een dvd-speler te kijken filetje weet om te zetten… vertel mij dit dan aub

thanx

Zowel bij het options tabblad als bij het tools tabblad moet een vinkje staan bij "author as DVD ( video_ts )" Althans, bij het gebruik van de "DVD mpeg2enc" preset.

Ik heb wel eens gelezen dat het bij sommigen beter ging als je het vinkje bij “decode with Quicktime” weghaalt, evenals het “Altivec” vinkje, zeker bij een Intel.

Bij mij net nog eens getest, bij mij staat op de plek van het bronbestand nu zowel een AC3 bestand, als een map met daarin een VIDEO_TS en AUDIO_TS map…

nou.. en bij mij kom er dus geen enkele map tevoorschijn... dat decode with verhaal heb ik idd ook al uitgezet.. en alle Author as VIDEO_TS staan natuurlijk aangevinkt.... dat is dus het probleem ook.. dat ie dat dus niet doet... hoe heet dat mappie bij jou die de VIDEO_TS en AUDIO_TS bevat? want ik kan er geen vinden in ieder geval, geen map te bekennen..hehehehe.... ik werk met 10.3.9 op een G5

oke, ik ben nu net klaar.... met het encoden van een divx... ik zal ff duidelijk uitleggen wat ik gedaan heb....

1. ik heb dit filetje gedropt in Quicktime: 88.Minutes[2007]DvDrip[Eng].avi
    en er een divx van gemaakt (heb het ook weleens zonder deze stap geprobeerd hoor, dus niet dat deze stap dramatische danwel drastische gevolgen kan hebben lijkt mij.

2. hetzelfde als eerder beschreven (in ffmpegx)…

en wat krijg ik, 2 filetjes:

• 88.Minutes[2007]DvDrip[Eng].divx.ff.mpg (een Quicktime icoontje)
  • 88.Minutes[2007]DvDrip[Eng].divx.ff.mpg.xml (en dat is op mijn comp een Final Cut Pro icoontje)

en geen VIDEO_TS in een mapje of iets dergelijks… wat nu?

Ignation,

Misschien een beetje OT, maar ik vond zelf ffmpegX een programma dat voor mij te ingewikkeld was omdat er teveel instellingen mogelijk waren.

Ik ben overgestapt naar VisualHub en MovieGate. Is shareware, maar recht-toe-recht-aan. Met VisualHub kan je geen subs toevoegen, maar is een perfect programma om te converteren. Met MovieGate kan je subs toevoegen en een DVD-menu maken.

Misschien eens uitproberen? Succes.

http://www.moviegate.net
http://www.techspansion.com

groet,

Jan

[quote:9c6dc9e9db="ignacion"]Het enige wat ik doe is:

1 .avi slepen in ffmpegx
2 TARGET FORMAT: DVD ffmpeg
3 tabje VIDEO druk op BEST
4 tabje FILTERS load ik de subtitle (.srt)
5 ENCODE[/quote:9c6dc9e9db]
Wat ik anders doe, is stap 2. Ik kies daar voor “DVD mpeg2enc”

En bij die preset moet je op 2 tabbladen een vinkje zetten voor “author as DVD”, en wel bij de tabbladen “options” en “tools”