Avi + ondertiteling

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik weet dat er veel over gesproken is op dit forum maar door de vele toepassingen zie ik door de bomen het bos niet meer, dus vandaar:

Ik heb een avi bestand + een gedownloade ondertiteling.
Deze wil ik samenvoegen tot 1 barndbaar bestand zodat ik de film kan bekijken op mijn gezone DVD-speler.

Kan iemand mij in een paar stappen duidelijk uitleggen wat ik moet doen.
In Quicktime krijg ik twee delen AVHTER ELKAAR 1 met de ondertiteling en 1 met de film (?)
In Mplayer kan ik de film niet bewaren, evenmin als in VLC (?)
In ffmpeg duurt het UREN, dus daar kan ik nog geen resultaat over geven alhoewel ik uit voorgaande ervaringen hier weinig vertrouwen in heb.
By the way de subtitles zijn in TitleLab omgezet voor QuickTime.

HELP!!

ik vermoed dat je in QT de 2 bestanden moet openen, dan in de subtitle alles selecteren, naar het andere bestand en dan "add scaled" (of "paste scaled").

Ik kan het niet checken hier, heb hier geen QT pro…

[mod:1611162f46="Lucas"]Er zijn inderdaad al een aantal threads die hierover gaan. In onderstaande thread heb ik het persoonlijk heel duidelijk in stappen beschreven. Goed lezen is mijn advies, dan kom je vast en zeker uit. Heb je desondanks nog vragen, dan kun je die in onderstaande thread natuurlijk altijd stellen:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16598&highlight=ondertiteling+avi.[/mod:1611162f46]