avi op svcd met toast 6 word ntsc?

Ik wil een avi bestand branden met toast 6 in het svcd formaat. Maar hij schakeld automatisch van PAL over op NTSC als hij begint met coderen. En dat draait volgens mij niet op europese dvd spelers! Ik heb wel in de forums iets gelezen over 'ffmpegx' enzo maar die gegevens zijn niet complete dus daar begin ik niet aan (want het schijnt dat je meer nodig hebt dat alleen dat programma)...

Dan is de avi waarschijnlijk NTSC, moet je hem eerst converteren. Hoe weet ik overigens niet, zou het wel graag willen weten.

Daar ben ik ook wel beniewd naar, of er zo'n converter bestaat

Volgens mij kan het toch met ffmpeg. daarin kun je namelijk kiezen in welk formaat je gaat coderen en als je dan een ntsc file codeert en er dan pal file voor selecteerd .overigens heb je niks meer nodig dan ffmpeg. Ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of het werkt maar als je zo logisch nadenkt zou het moeten kunnen.

[quote:21ee728e1c="olbo"]Ik wil een avi bestand branden met toast 6 in het svcd formaat. Maar hij schakeld automatisch van PAL over op NTSC als hij begint met coderen. En dat draait volgens mij niet op europese dvd spelers! Ik heb wel in de forums iets gelezen over 'ffmpegx' enzo maar die gegevens zijn niet complete dus daar begin ik niet aan (want het schijnt dat je meer nodig hebt dat alleen dat programma)...[/quote:21ee728e1c]

Als je voor SVCD kiest maakt het voor zover ik weet niks uit of het PAL of NTSC is (als ik fout zit corrigeer me aub) maar heb ook wel eens SVCD gemaakt van NTSC mpgjes en ik heb me laten vertellen dat het niks zou uitmaken PAL of NTSC, gewoon SVCD kiezen, probeer het eens uit op een rewritable, dan weet je het snel genoeg…

Nou, die ffmpegx werkt ook niet! Kan ook aan mij liggen. Ik zet alles wat er maar op 'svcd' kan staan daarop en druk op encode. Na tien seconden is het klaar maar het bestand is onaangetast en er staat geen ander bestand wat ik zou verwachten.

heb je ffmpeg goed geinstalleerd? ik heb helaas geen svcd om te testen. maar toen mijn vader ffmpeg had geinstalleerd had hij de engines niet goed gelocaliseerd en dan gebeurt het idd dat ie in 10 sec klaar is. Ik heb zelf al zeer goede resultaten met ffmpeg gehad. Maar goed nogmaals ik kan het niet voor je uitproberen want ik heb geen file's om te converteren.misschien kan het ook niet hoor. op de ffmpeg site staat heel veel info en FAQ's

Ik heb effe geprobeerd maar met passthrough en dan ntsc geselecteerd kan ik een xvid converteren.Wat wel raar is dat ie er een mp3 file van maakt dat ik gewoon als film kan afspelen in vlc.

dus… maar ja hier ben je ook niet veel verder mee.
gr J.

misschien is de mp3 extensie wel niet terecht... Ik heb inderdaad die extra bestanden niet geinstalleerd. Moet ze ook eerst downloaden. Laten we dat maar eerst doen.

is wel belangrijk namelijk.... :wink:

en ja ffmpeg is absoluut een killer app. voor

mpeg2-xvid/divx conversies is het het makkelijkst

Gelukt! Denk ik! Maar ik heb nu van 1 avi bestand 7 bestanden gekregen! En het aantal mb's is ook gehalveerd als ik de avi vergelijk met de 7 bestanden bij elkaar. Kan ik deze gewoon op toast gooien (met optie svd) en dan branden?

ik brand gewoon in datamode op een cd omdat ik geen svcd speler heb. dus dat weet ik niet. gewoon proberen zou ik zeggen. maar raar dat je 7 files hebt nu. Kun je ze afspelen met ffmpeg of met vlc? zo ja dan kun je ze vast wel branden met toast.

Je kunt het met FFmpegX best omzetten naar PAL maar het is niet aan te raden omdat het beel gaat haperen om de zoveel frames. Je kunt gewoon NTSC blijven gebruiken omdat de meeste dvd-spelers zowel PAL als NTSC afspelen.