avi --> svcd met ffmegX en toast: geen movie-2.mpg?

Hallo,

Eerste poging dus sorry voor suffe fouten/gebrek aan inzicht. Heb gezocht op dit onderwerp en bij enkele problemen gezien dat volgorde branden movie-1.mpg en movie-2.mpg belangrijk is. Ik heb alleen geen movie-2.mpg!?

iMac G4 10.2.8. Heb een bijna 38 min. lange avi-film die ook in Quicktime gespeeld kan worden. Heb ffmegX 0.0.9b gedownload en de mpeg2enc, mencoder en mplayer in /usr/bin gegooid. Probeerde vervolgens met de info op
http://homepage.mac.com/major4/divx_svcd.html deze film te coderen en op CD te branden zodat ik de film op een DVD speler kan zien.

Quick Presets op SVCD, de codec is nu “mpeg2enc mpeg-2”. Omdat de film kleiner is dan 40 min. laat ik verder alles staan zoals het is (split button in tools is ‘auto’). Ik klik ‘encode’ en laat het ding een paar uur z’n gang gaan.

In de folder heb ik movie-1.mpg, move.m2v en movie.mp2. De eerste twee bestanden kan Quicktime niet lezen, de geluidsfile speelt in iTunes. Volgens wat ik tot dusver gelezen heb moet ik ook een movie-2.mpg hebben. Als ik de movie-1.mpg naar Toast 5.2.1 sleep (multitrack cdrom-xa) zegt Toast dat het bestand nu 44 minuten duurt. Toast brandt de file (toch proberen he), maar de CD wordt naderhand ook niet meer door de mac gelezen.

Waar doe ik het fout?

Vriendelijke groeten,

Pluis

Ik kan het mis hebben maar als Quicktime de film kan afspelen, kan ie 't ook exporteren naar VCD. Of Toast het laten doen.

Met toast 6 zou je de hele file naar naar tab video en super video cd kunnen slepen en branden. Ik weet niet of dit optie ook op toast 5 aanwezig is

Toast 6 heb ik niet, Toast 5 heeft onder 'other' "Video CD" maar accepteert de avi-file niet. Maar dat ligt volgens Toast aan mij omdat het voorstelt dat ik het opnieuw installeer omdat hij bepaalde extensies niet kon vinden.

Quicktime Pro heb ik wel, maar welk export formaat moet ik nemen? Of wordt er iets ander bedoeld? Ik exporteer op het moment naar mpeg-4, en zolang ie dat doet doet ie even niks anders.

Ondertussen probeer ik me in te lezen.

doei,

Pluis

[quote:433954208a="pluis"]In de folder heb ik movie-1.mpg, move.m2v en movie.mp2. De eerste twee bestanden kan Quicktime niet lezen, de geluidsfile speelt in iTunes. Volgens wat ik tot dusver gelezen heb moet ik ook een movie-2.mpg hebben. Als ik de movie-1.mpg naar Toast 5.2.1 sleep (multitrack cdrom-xa) zegt Toast dat het bestand nu 44 minuten duurt. Toast brandt de file (toch proberen he), maar de CD wordt naderhand ook niet meer door de mac gelezen.[/quote:433954208a]

movie.mpg is het ge-muxde bestand (zowel video als audio) movie.m2v is het mpeg 2 video bestand en movie.mp2 is het audio bestand.
QT kan standaard geen MPEG 2 afspelen, vandaar dat die bestanden niets doen.

Dat toast niet goed brand komt omdat je de verkeerde bestanden probeert te branden.
Je moet niet de MPEG bestanden branden, maar de image bestanden.
Lees anders nog even die handleiding door, het staat er wel duidelijk in.
Kom je er alsnog niet uit meld je dan maar weer even, loos ik je er wel doorheen.

Succes

[quote:f96ebee2a0="2manydjs"] Dat toast niet goed brand komt omdat je de verkeerde bestanden probeert te branden. Je moet niet de MPEG bestanden branden, maar de image bestanden. Lees anders nog even die handleiding door, het staat er wel duidelijk in. [/quote:f96ebee2a0]

Klopt helemaal. Ik was te gefocust op die -1 en -2 bestanden. Ik heb ondertussen gezien waar het fout ging. Het zal ongetwijfeld ergens opgeschreven staan, maar de Unix programmas (allicht eentje) hebben liever geen spatie in directory naam. Met /path/Mijn Movies/movie.avi ging het niet goed (ik kreeg geen .img bestanden), en met /path/MijnMovies/movie.avi wel. Dus nu van avi (124 MB) wel -01.img (700 kB) en -02.img (200 MB). Had ook nog een _02_pregap.img die ik misschien ook had kunnen branden, maar wat ik niet gedaan heb.

Het branden verliep vervolgens als een speer en werd door de DVD speler (Pioneer) ook gelezen. Beeldkwaliteit is wat minder, maar origineel was ook al niet zo best dus misschien ligt het wel aan de oude TV tov iMac 17".

Bedankt voor het aanbod om me er doorheen te loodsen. Misschien komt er nog een gelegenheid nu ik ga proberen een mini-DV film te gaan compressen. 10 min film van 4GB vraagt om een dieet.

Vriendelijke groeten,

Pluis

hallo,

Heb de afgelopen dagen ettelijke .avi/.mov films op CD gezet, allemaal volgens hetzelfde procedere, en het lukt tot nu altijd, mits… ik de directory-structuur niet te lang maak, en ik alle rare tekens (in ieder geval spaties) uit de file-naam/directory-namen haal. Dus in ffmpegX open ik niet /Users/Pluis/Mijn Eigen Films/weetiknietwat-divx 2003[ntsc].avi maar /Users/Pluis/films/weetiknietwat.avi

Misschien helpt het iemand.

Vriendelijk groeten,

Pluis