Avid gebruikers op dit forum?

Hallo video boys,

Ik ben heel erg benieuwd of er Avid gebruikers op dit forum zijn. Ik ben zelf nu sinds een maand of zes gebruiker op dit forum en ik ben echt super enthousiast over dit forum. Ik zal het leuk vinden om met avid gebrukers een aantal ervaringen uit te wisselen over offline en online montage sets, uitwissling van avid naar fcp en omgekeerd etc.
Dus zijn er avid gebruikers op dit forum???

Ik wacht af…

Groeten,
Ronald

Jawel hoor,

ik ben ook en Avid en FCP gebruiker .

die-hard avid-or sinds 1999 (of ergens daar in de buurt). Vroeger altijd op mac, tegenwoordig meestal op windows (snap het ook niet, maar lijkt er op dat avid geswitcht is naar [i:690c244eca]the dark side[/i:690c244eca]). Heb nog geen FCP ervaring (ben nog druk aan het sparen voor mijn switch-G5), de enige ervaring die ik heb is dat avid en fcp een edl net ff anders interpreteren, dus ben benieuwd naar ervaringen qua uitwisselbaarheid etc!

[quote:fbd55670f8="First Edit"]die-hard avid-or sinds 1999 (of ergens daar in de buurt). Vroeger altijd op mac, tegenwoordig meestal op windows (snap het ook niet, maar lijkt er op dat avid geswitcht is naar [i:fbd55670f8]the dark side[/i:fbd55670f8]). Heb nog geen FCP ervaring (ben nog druk aan het sparen voor mijn switch-G5), de enige ervaring die ik heb is dat avid en fcp een edl net ff anders interpreteren, dus ben benieuwd naar ervaringen qua uitwisselbaarheid etc![/quote:fbd55670f8]

Ik heb wel ervaring met FCP, ik heb sinds een paar weken mijn G5 2,5 GHZ en ik ben nu erg aan het twijfelen welke software ik ga kopen. FCP is echt een super programma maar om zelf een online set neer te zetten vind ik iets te duur, dus ik moet ergens onlinen. Ik ben benieuwd of er iemand hier offline werk doet op fcp en online op avid.
Over die G5, kopen hoor allemachtig prachtig mooie super apparaat!

Ronald

ik heb laatst een projectje van een avid dv-xpres naar een imac met fcp proberen te verplaatsen, en kwam er toen achter dat ieder shot 1 frame afweek (had een audiomixdown gemaakt, en in het begin lag 'ie sync, en aan het eind lag 'ie er volledig naast). waarschijnlijk dacht avid bij een tijdcode dat 'ie tót de TC moest laden, en FCP dacht tot en met (of andersom, weet ik ff niet meer). Misschien was dat wel een instellingsfoutje, maar vervelend was het wel :-)

wat betreft onlinen op FCP; decklink heeft erg mooie kaarten, die nog betaalbaar zijn ook!
http://www.blackmagic-design.com/site/decklink.htm

Ciao,

koen

Ik ben ook een Advil gebruiker........ !

[img:5596f06bea]http://www.everyfreegift.com/img/products/advil_200x175.gif[/img:5596f06bea]

[quote:f11fd5031d="tumbadora"]Ik ben ook een Advil gebruiker........ !

[img:f11fd5031d]http://www.everyfreegift.com/img/products/advil_200x175.gif[/img:f11fd5031d][/quote:f11fd5031d]

Yep!

daar ben ik nu erg aan toe na de vrijdagavondborrel!

Ronald

Een aantal van mijn ervaringen:

Ik heb een aantal jaar geleden een documentaire van 25 minuten op een powerbook met FCP 1.2 voorgemonteerd. De EDL is daarna in een Avid geladen waarna de montage online werd afgemaakt. Als dat toen al kon lijkt het me nu helemaal te moeten kunnen.

Ik heb meegewerkt aan een project on the road waarbij op 2 17 inch powerbooks gemonteerd werd. De 1 had FCP de ander AVID express DV. De twee editors hadden hun eigen voorkeur. Voor mij als ‘neutrale’ omstander oogde AVID express professioneler. Had FCP toch meer foefjes en vroeg AVID net iets meer van de hardware. Beide programma’s klapten er af en toe op onverklaarbare wijze uit.
Daarnaast crashde een lacie firewire drive met daarop 3 reportages die niet gedumpt waren :oops:

ik mail wel een stripje naar je toe....

[img:ad906c2c2f]http://www.onset.unsw.edu.au/issue3/natural-products/capsules.jpe[/img:ad906c2c2f]

[quote:c1674ea269="brinkey"]Een aantal van mijn ervaringen:

Ik heb een aantal jaar geleden een documentaire van 25 minuten op een powerbook met FCP 1.2 voorgemonteerd. De EDL is daarna in een Avid geladen waarna de montage online werd afgemaakt. Als dat toen al kon lijkt het me nu helemaal te moeten kunnen.

Ik heb meegewerkt aan een project on the road waarbij op 2 17 inch powerbooks gemonteerd werd. De 1 had FCP de ander AVID express DV. De twee editors hadden hun eigen voorkeur. Voor mij als ‘neutrale’ omstander oogde AVID express professioneler. Had FCP toch meer foefjes en vroeg AVID net iets meer van de hardware. Beide programma’s klapten er af en toe op onverklaarbare wijze uit.
Daarnaast crashde een lacie firewire drive met daarop 3 reportages die niet gedumpt waren :oops:[/quote:c1674ea269]

“Had FCP toch meer foefjes en vroeg AVID net iets meer van de hardware.”
Dit vind ik erg intresant om te horen, ik werk veel op avid en bijna altijd op windows of op een oude mediacomposer os 8.6. Ik heb echt het idee dat avid tegenwordig geschreven is voor windows en daardoor integenstelling tot de meeste programma’s beter tot zijn recht komt op een pc. Ik vraag mij af hoe goed xpress pro op een G5 draait met Mojo, is er iemand die deze combinatie draaiend heeft?

Ronald

AIVD.

[quote:28647dc79f]Ik heb echt het idee dat avid tegenwordig geschreven is voor windows en daardoor integenstelling tot de meeste programma's beter tot zijn recht komt op een pc. Ik vraag mij af hoe goed xpress pro op een G5 draait met Mojo, is er iemand die deze combinatie draaiend heeft?[/quote:28647dc79f]

ik durf het bijna niet te zegen, maar avid draait inderdaad beter op pc (of wordt ik nu van het forum geknikkerd???)
zat laatst een dagje op de media-academie te monteren, en daar draait xpress op een g5 met mojo, en dat was geen succes, maar ik vrees dat dat niet aan de G5 lag, maar aan de media-academie :slight_smile:

Ik zou gewoon avid op pc houden, en op je mac FCP draaien, want laten we eerlijk zijn, de software is een gereedschap, en het maakt uiteindelijk toch niet zoveel uit welke knoppen je indrukt, maar waarom je ze indrukt (ofzo). Jammer dat je dan weer opnieuw je snelheid qua shortcuts moet opbouwen :slight_smile:

groet,

koen

[quote:525e02bbd3="First Edit"][quote:525e02bbd3]Ik heb echt het idee dat avid tegenwordig geschreven is voor windows en daardoor integenstelling tot de meeste programma's beter tot zijn recht komt op een pc. Ik vraag mij af hoe goed xpress pro op een G5 draait met Mojo, is er iemand die deze combinatie draaiend heeft?[/quote:525e02bbd3]

ik durf het bijna niet te zegen, maar avid draait inderdaad beter op pc (of wordt ik nu van het forum geknikkerd???)
zat laatst een dagje op de media-academie te monteren, en daar draait xpress op een g5 met mojo, en dat was geen succes, maar ik vrees dat dat niet aan de G5 lag, maar aan de media-academie :slight_smile:

Ik zou gewoon avid op pc houden, en op je mac FCP draaien, want laten we eerlijk zijn, de software is een gereedschap, en het maakt uiteindelijk toch niet zoveel uit welke knoppen je indrukt, maar waarom je ze indrukt (ofzo). Jammer dat je dan weer opnieuw je snelheid qua shortcuts moet opbouwen :slight_smile:

groet,

koen[/quote:525e02bbd3]

Dank je Koen,

Kijk het probleem is dat ik net een nagelnieuwe G5 heb en mijn pc is nu defenitief de deur uit, dus wat ik ook ga doen dat wordt met de G5. Maar ik heb een oplossing gevonden voor het probleem, ik ga lekker met FCP aan de slag en als ik echt een klus heb die qua voormontage handiger is op een xpress dan kan ik een cd’tj plus een dongle en mojo huren van een vriend van mij voor een schapelijke prijs. Zo heb ik de voordelen van beide systemen, ik moet wel meer knoppen onthouden das wel waar. Avid doe ik zowiezo op mij werk FCP is best leuk om mee te werken dus dat komt wel goed.

Thanks,
Ronald

En als je het complete pakket aanschaft: FCP, Motion, DVD Studio Pro incl. livetype en soundtrack dan kun je heel ver komen met een professionele montage.

btw het is toch zo dat wanneer je dv monteert en dumpt je een complete online kunt maken? De output zou je dan eventueel later van dv digitaal op digicam kunnen zetten. Of krijgen we dan kwaliteitsverlies?

[quote:de84101886="brinkey"]En als je het complete pakket aanschaft: FCP, Motion, DVD Studio Pro incl. livetype en soundtrack dan kun je heel ver komen met een professionele montage.

btw het is toch zo dat wanneer je dv monteert en dumpt je een complete online kunt maken? De output zou je dan eventueel later van dv digitaal op digicam kunnen zetten. Of krijgen we dan kwaliteitsverlies?[/quote:de84101886]

Beste Brinkey,

ja het is zeker dat je met het hele pakket van Apple ver kan komen dus daar geen probleem. Het dumpen van een dv montage naar digi kan direct met bv een decklink kaart. Het gaat erom at je bronmatteriaal is en wat voor resolutie je systeem aan kan, digibeta is 2:1, dus het wordt voor de helft gecomprimeerd, dv is 5:1 dus een vijfde van de gegevens worden wegegeschreven.
FCP heeft mooie codec zodat je je volledige kwaliteit van je digibeta kan behouden maar dit betekent dat je echt snele harddrives nodig hebt om de date stroom bij te houden en wat veel geld kost bv een XRAID, 6500 urie is mij iets te veel dus ik wil mijn montages afwerken bij een bedrijf die deze spullen wel heeft, onlinen dus bij een bedrijf.

Gr,
Ronald

Super bedankt,

ik heb ondertussen al twee adressen van wie ik een mojo kan gebruiken indien nodig dus ik zal avid waarschijnlijk wel een keer gaan gebruiken. Ik zal zeker wachten tot de update, avid is niet zo vriendelijk qua prijzen met updates dus het is inderdaad beter om even te wachten,

Thanks,
Ronald

Thanks Richard,

de reden dat ik een apple computer gekocht heb is juist omdat ik graag veel programma’s tegelijkertijd draai. Ik vind dit dus ook jammer om te horen dat Avid problemen kan geven met diverse andere programma’s, misschien veranderd dit nog in een nieuwe versie. Goede tip iniedergeval ik zal als ik avid nodig heb op een apparte partittie een super schoon systeem installeren just to be shure.

Dank je wel voor je info,

Gr,
Ronald

Richard,

op wat voor resoluties werk je meestal op je systeem, 15:1/ 420/ 422 of 1:1?
Indien je 1:1 werkt wat voor een harddisks heb je hiervoor?

THNSK,
Ronald

mag ik vragen wat jullie bedoelen met offline en online ?

Ah oke, thanks ! :)