AZERTY/QWERTY bij inloggen

Als een systeem is geïnstalleerd met een AZERTY keyboard, moet je dan altijd met AZERTY inloggen?

Ook al verander ik het toetsenbord in een QWERTY land (US, UK, NL), de probleem-computer accepteert alleen AZERTY (FR, BE) bij het inloggen, na het inloggen werkt het geselecteerde toetsenbord wel.
Wie weet hoe dit op te lossen?

Ik ervaar ( en ook al lang vóór Tiger ) net hetzelfde probleem, op verschillende mac computers. Voorlopig nog geen oplossing gevonden, ook niet hoe het komt. Wel een interessant probleem... :mrgreen:

hmmm ik weet niet of het het zelfde is maar mijn ES keyboard springt ook steeds naar het US keyboard...

rraarrr

Ik herken het probleem. Mijn oude iBook staat nu in Parijs bij mijn dochter met een AZERTY bord. Wanneer je hem uitzet zonder uit te loggen is er geen probleem en blijft hij op dit bord ingesteld. Wanneer je WEL uitlogt moet je inloggen alsof er een QWERTY op zit. Ook onze IT-man van de Apple store kon dit niet oplossen. Wie wel?

Bedankt voor jullie reacties. Zo eenvoudig is het dus niet. Ik weet wel dat OSX 3.9 op mijn probleemcomputer is geïnstalleerd met AZERTY bij repair center na vervangen harddisk, en alle anderen door mijzelf met QWERTY. Login keyboard lay-out is dus blijkbaar daarvan afhankelijk. Misschien kan dit in UNIX via Terminal geregeld worden, maar daar heb ik geen verstand van.

Dat verspringen van ES naar US bij fatbastard lijkt me trouwens weer een ander probleem, maar misschien heeft het allemaal met elkaar te maken: ‘match keyboard with language’ is een soort automatische keuze instelbaar in de voorkeuren.
En bij laptops is het helemaal onhandig, omdat je daarbij niet onderweg even van keyboard verandert, dus er moet wel ergens een oplossing zijn.