Azerty toetsenbord op iBook?

Ik ben van plan me over een paar maand een iBook aan te schaffen. Nu vroeg ik me enkel nog af hoe het zit met het toetsenbord. Ik typ namelijk vlot Azerty. Qwerty lukt ook wel, maar dan heb ik er de verschillende diacritische tekens niet bij, die ik toch wel nodig heb voor het Frans.

Is zo’n Azerty-variant van de iBook ongeveer hetzelfde als een gewoon toetsenbord? Ik weet wel dat het allemaal wat compacter is, maar ik zou toch graag hebben dat alle tekens er op staan…

Is er misschien iemand met een Azerty die er een fotootje van kan posten?

kheb foto die had staan op mn ftp gezet, als je die beetje inzoomt, zie je tamelijk goed hoe de toetsen staan

http://patnt.bravehost.com/toetsenbord.jpg

edit
link bestaat niet meer,
als je hier naartoe gaat zie je foto’s van mn 12" iBook

foto groot iBook

Het azerty-toetsenbord, is op enkele speciale tekens na, hetzelfde zoals we hier in België gewoon zijn. het apenstaart je staat op de iBook op een veel bereikbaardere plaats en typed vlotter. Voor mensen die vaak programmeren staan de accolades {} en de vierkante haken [] wel wat verdoken. Maar eens je het weet is er geen probleem meer. voor de " { " moet je op [option] + " ( " drukken en voor de " [ " moet je op [shift] + [option] + " ( " drukken.

Voor de rest zitten de meeste tekens op zijn plaats :slight_smile:

[quote:e00ca7586e="Ipatrick"]kheb foto die had staan op mn ftp gezet, als je die beetje inzoomt, zie je tamelijk goed hoe de toetsen staan

http://patnt.bravehost.com/toetsenbord.jpg[/quote:e00ca7586e]
Bedankt, het ziet er inderdaad ongeveer hetzelfde uit. :slight_smile:

[quote:e00ca7586e]Voor mensen die vaak programmeren staan de accolades {} en de vierkante haken [] wel wat verdoken. [/quote:e00ca7586e]
Programmeren is niet echt het probleem. Het belangrijkste is dat ik Franse woorden zonder veel moeilijkheden kan typen. Als ik drie toetsen zou moeten indrukken om een é of een è te krijgen, zou het typen wel wat trager gaan. :wink:

Bedankt voor de reacties!