Azureus aan, internet weg?

Hoi,

Deze vraag heb ik hier ook al gedeeltelijk behandeld, maar het lijkt een beetje dood daar.

Ik heb net een nieuwe PowerBook met Airport Express. Ik gebruik Azureus voor torrents, maar op willekeurige momenten heeft de rest van de computers hier geen internet verbinding meer. Al die computers zijn verbonden via een router die weer in contact staat met het modem. Aan de router zit ook mijn Airport Express aangesloten.

Wanneer ik Azureus uitzet is de internet verbinding ineens weer terug. Daar heb ik op een andere computer nog nooit last van gehad. Kan het komen van de combinatie Airport Express en Azureus en weet iemand een oplossing?

Ik weet niet wat je precies bedoeld met "internet weg", maar het kan zijn dat azureus je volle upload dan wel download opsnoept, en dat er daarom geen bandbreedte meer overblijft. Probeer beide eens te beperken.

Ik heb een dergelijk probleem met mijn router van Ngear. Wanneer ik op welke mac of pc dan ook een P2P programma laat lopen, plopt na onbekende tijd de internet verbinding eruit bij iedereen en kan ik de router resetten. Dan werkt het weer. Behoorlijk irritant en ik ga maar een nieuwe router aanschaffen. Die routers van tegenwoordig zijn echt allemaal brak, ik ben er nog geeneen tegengekomen die gewoon werkt zonder elke keer te moeten prutsen. Probeer in jouw geval de laatste firmware versie in je router te upgraden, wie weet.

Groeten

Wat gretver zegt: je upload staat waarschijnlijk veels te hoog... zet je max upload eens op 5 kbps. Dit klinkt als een upstream die helemaal gebruikt word. Kijk eens hoe snel je aan het uploaden bent. Als het goed is gaan je downloads ook niet echt hard in t geval dat het "internet weg is".

kan ook zijn dat de firewal moeilijk doet van de mac. Heb je allemaal groene status smileys of gele. Als het allemaal gele zijn weet je dat je firewall er tussen zit te kutten. Ik weet alleen niet of de router ook een firewall heeft waarop die van de mac en beetje overbodig is. succes. Ik heb een sitecom dc202 router en heb ongeacht te upload snelheid dat alles ff timeout en dan weer verder gaat.

Uiteraard heb ik de upload en download snelheid beperkt. Download tot 40 en upload tot 15 kb/s. Dit kan prima, want het werkte ook op die andere computer. Onze ADSL verbinding ligt het dus niet aan. De firewall op mijn PB staat voor zover ik weet uitgeschakelt. Ik kan in de instellingen op start drukken. Ik zie geen groene, gele of wat voor kleur smiley's dan ook.

Ik hoef alleen maar Azureus af te sluiten en de internet verbinding is ineens terug. Ik vind het maar vreemd.

Heb je upnp op je router aan staan en geselcteerd bij azureus? Wellicht dat daar iets mis gaat?

[quote:cd7a646ecc="gretver"]Heb je upnp op je router aan staan en geselcteerd bij azureus? Wellicht dat daar iets mis gaat?[/quote:cd7a646ecc]

leg uit!

Ja, leg uit :) Daar heb ik nog nooit van gehoord.

upnp (universal plug and play) is een (theoretisch) zeer handig sytsteem waarbij een programma communiceert met de router en zefl de benodigde poorten kan "mappen". Ik doe maar een gooi, maar het kan zijn dat azureus poort 80 ook naar je pb mapt... of iets dergelijks.

Bij voorkeuren onder azureus kun je ergens aangeven of je upnp wilt gebruiken. Bij je router waarschijnlijk ook.

Ok, dat is duidelijk. Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, maar ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/PortForwarding

misschien helpt het … ik weet niet welke router je hebt.

Lol, hou maar op. Port forwarding werkt niet. M'n broertje is zo'n ICT -er en zelfs die komt er niet uit. Poorten doorschakelen naar de computer, wijzigingen in de router en het modem, niets helpt. Toch werkt Azureus prima, maar op bepaalde momenten is ineens het internet weg. Dat had ik niet op de vorige computer, dus ik denk niet dat het aan de port forwarding ligt. Het heeft iets te maken met of de nieuwere versie van Azureus of met de Airport Express of met m'n nieuwe PowerBook.