Azureus... en dan geen Safari meer?

Wie kan me een logisch antwoord geven:

1. Ik heb Chello Extreme, dus een gemiddelde downloadsnelheid van meer dan 1,5 MB/sec en een upload van ruim over de 150 KB/sec
  2. Als ik een of meer downloads heb lopen in Azureus, en de download is bv. plm. 30KB/sec en de upload plm.15KB/sec (of welke up/down snelheid dan ook, maar altijd ruim beneden de maxima van Extreme) dan kan ik in Safari niet meer surfen. Pagina’s duren een eeuwigheid voordat ze openen; een voorbeeld: google.nl duurt bijna 3 minuten voordat ie klaar is met openen, soms zelf nog langer.
  3. een simultaan PING geeft 4800 ms of wel meer aan.
  4. Sluit ik Azureus, dan gaat Safari weer als een speer, met DL snelheden van wel
    2,5 MB/sec (normaal dus)

Waarom kan ik met twee programma’s tegelijk niet gebruik maken van m’n bandbreedte?

Omdat een p2p programma dusdanig veel connecties opent dat je upstream vol komt te zitten (of de NAT-tabel in je router, dat wil ook nog wel eens het probleem zijn). En je hebt toch echt ook nog steeds een beetje upstream nodig om al die mooie downstream bits per seconde te kunnen benutten.

Maar het is jouw bandbreedte natuurlijk… doe er mee wat je maar wilt. :wink:

Maar waarom had ik er op m'n G4 schemerlampje geen last van dan? :x

Weet ik veel (niet zoveel interesse voor p2p, hier). Andere instellingen van Azureus? In elk geval weet je nu waar je naar kijken moet. ;-)

Zorg dat je je upload in Azureus niet vol open heb staan maar limiteer hem op bijvoorbeeld 50KB/s. als ik dit niet doe heb ik hetzelfde als wat jij hebt.

probeer het eens met "Port-forwarding".

Dus poorten open zetten in de router. Werkte bij mij wel en verhielp het probleem.

Dit kun je vinden in de Help-pagina van Azureus. 8)

Dan moet je wèl een router hebben!