Azureus -> ffmpegx -> Toast?

Heb een film gedownload en is 100% klaar. Nu wil ik hem op een DVD branden, maar weet de stappen vanaf Azureaus niet naar ffmpegX en toast 6. Wie kan mij helpen?

Beste lesley .

allereerst is het illegaal om films te downloaden maar ik weet niet misschien heb je het wel legaal gedaan .

je bent een beetje summier qua informatie . wat heb je voor film gedownload ? welk formaat .
ffmpeg kan van bijna alle formaten een mpeg2 (DVD) maken en het is een nogal een gepruts om het allemaal goed te krijgen . Ik heb het zeggen en schrijven 2 keer gedaan en toen heb ik een kabel gekocht en heb ik mijn powerbook gewoon aan de TV in gehangen en heb gewoon de film bekeken met vlc media player. scheelt een HELEBOEL werk en is veeeeel makkelijker .

op de website van ffmpeg kun je ook een heleboel info vinden over het omstoken van divx/xvid naar dvd . maar vooralsnog het is tijdrovend! het omstoken van een xvid naar dvd duurt zeker een uur of 6 op een iBookje met 800 mhz en die staat dan constant op 100% cpu kracht …

'Roxio Popcorn' is de versie voor dvd's te branden in plaast van toast :wink:

[quote:610bf733bf="Blieper"]'Roxio Popcorn' is de versie voor dvd's te branden in plaast van toast :wink:[/quote:610bf733bf]

Nee

Popcorn is om TE grote DVD’s naar 4.7 GB te converteren.

Toast bezit alle functionaliteit die Quicktime ook bezit, dus als je jouw film in Quicktime kan afspelen, kun je hem gewoon direct met Toast op DVD branden. Toast zorgt dan voor de conversie. Is dat NIET het geval, dan rest je niets anders dan de ffmpeg site te bezoeken en alles stap-voor-stap zo uit te voeren, zoals het daar op de FAQ pagina staat uitgelegd.

Ik zou ook voor Roxio Popcorn kiezen, tenminste als je vertrekt vanaf een VIDEO_TS-folder. Is de film te groot (>4,3GB) dan wordt deze automatisch verkleind zodat ie terug op een DVD past. Maar ook als ie netjes past is Popcorn handing omdat je enkel de VIDEO_TS-map in het venster hoeft te slepen, onder Copy Options kies je dan of je de volledige DVD wil hebben of enkel de film. Record disc en klaar is kees.

Is je film een DivX met de extensie AVI dan je hem gewoon in iDVD slepen. Thema kiezen, status checken of je niet over de 4GB zit. Brand DVD.

En inderdaad, als je je film met QT kan afspelen kan je hem ook met Toast 6 branden. Maar dan ga je even de “Help” van Toast moeten raadplegen want dat weet ik niet meer van buiten. Wel even checken of je de nodige QT plugins aan boord hebt…
http://www.ferrari-spotters.nl/Mac/

[quote:5b1052ee4d]allereerst is het illegaal om films te downloaden maar ik weet niet misschien heb je het wel legaal gedaan . [/quote:5b1052ee4d] Nee hoor, dit is volledig legaal.

Ik sleep de AVI's gewoon in het DVD tabje van Toast en hij bakt er keurig een DVD van. Alleen vind ik dat het encoden erg lang duurt. Maar onlangs moest ik een andere DVD speler en dat is een DivX versie geworden en nu brand ik gewoon meerdere AVI's als data en kan ik ze ook kijken met de DVD speler - vind ik nog veel makkelijker.

Bedankt voor alle info! Ik heb het idd geprobeerd met Popcorn en dat ging super makkelijk en is dus ook gelukt! Alleen nu heb ik een bestandje en volgens mij is dit DVD-R. Popcorn kent deze bestandjes niet en voor Toast is het weer te groot. Iemand enig idee? Moet ik dit omzetten via ffmpegX? Want volgens mij kent mijn brander alleen DVD+R....

[quote:c49b5ae8b7="lesley"]Alleen nu heb ik een bestandje en volgens mij is dit DVD-R. Popcorn kent deze bestandjes niet en voor Toast is het weer te groot. Iemand enig idee? Moet ik dit omzetten via ffmpegX? Want volgens mij kent mijn brander alleen DVD+R....[/quote:c49b5ae8b7]

Als je een DVD-R bestand hebt gedownload is het hoogstwaarschijnlijk 4.3 GB groot en een ISO of .img bestand. Dat is dus een image van een DVD, die je als image zou moeten kunne branden. Het heeft verder niets te maken met wat je brander hardwarematig aankan.