Azureus gebruiken voor de eerste keer!

Sorry, als ik de zoek functie niet goed gebruikt hebt.

Ik gebruik Azureus voor de eerste keer maar ik zie als upload dat er ook wat gebeurd! Kunnen mensen ook op mijn computer de boel leeg halen? Hoe zit dat? Ik zit niet te wachten om personen op mijn mac toe te laten!

tja Olbo dat is nu eenmaal het systeem.... anderen uploaden de files bij jou die jij download.

ik zie net dat het een bittorent-client is. Zoals mijn voorganger al zei: mensen downloaden van jou wat jij op dat moment aan het downloaden bent. Ze downloaden niet bestanden die jij op je computer hebt. Dat wil zeggen, ze downloaden geen prive-bestanden. Het programma laat mensen van buitenaf toe om beetje voor beetje de bestanden te downloaden die jij op dat moment aan het binnenhalen bent. Dit doet men puur om het netwerk in stand te houden, anders bieden mensen niets meer aan en is het netwerk dood.

OK, dus als het bestand op mijn bureaublad gezet word word ook alleen dat bestand gedeeld en niet alles wat op mijn bureaublad staat? Ik krijg het al benauwd bij het idee...

[quote:401b84f499="olbo"]OK, dus als het bestand op mijn bureaublad gezet word word ook alleen dat bestand gedeeld en niet alles wat op mijn bureaublad staat? Ik krijg het al benauwd bij het idee...[/quote:401b84f499]

Wel als je je bureaublad als ontvangstenmap hebt aangeduid. Maak even een "incoming’ map en laar daar je downloads binnenkomen. Dan worden standaard alleen de bestanden in die map en de bestanden die je aan het downloaden bent (…temp) gedeeld.

Alle andere bestanden op je mac zijn veilig en niet toegankelijk via een p2p client.

Bij torrents werkt het zo dat je alleen bestanden upload waarvan je de torrents aan heb staan. Het is dus niet zo dat er een bepaalde map gedeeld wordt, alleen bepaalde bestanden waarvan je de torrent open hebt staan. Het is dus heel veilig, tenzij je een torrent maakt met al je privé-bestanden en die gaat uploaden :D.

Dat wou ik dus net vragen! Wat een .torrent is er toch niet voor niks. Daarin staat toch de specificaties van het bestand wat je kan downloaden en zonder torrent kan het programma niks?

Als jij 1 mb van een bestand gedownload hebt en iemand start ook die torrent op kan het zijn dat jij die mb aan die persoon upload, maar alleen dat en niets anders. Als je er toch gebruik van maakt ben dan zo vriendelijk evenveel of liefst meer up te loaden dan te downloaden :wink: !