azureus headless plugins

hoi,

weet iemand van jullie hoe ik azureus headless kan runnen maar dat de plugins (vooral de xml_http_if voor de azureus widget) ook geladen worden?

grtjs,
benjamin

iemand? welke command gebruiken jullie om azureus headless te starten?

[url=http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/ConsoleUI]*klik*[/url]

google is your friend :stuck_out_tongue:

die heb ik al gezien, ik krijg hem wel headless maar de plugins zijn niet geactiveerd....

De XML/HTTP plugin laad automatisch, als je hem op de normale manier hebt geinstalleerd.

Start de normale azureus op en zet alle instellingen goed.
Dus ook die van de XML/HTTP of Web plugin.

Download vervolgens hier de drie .jar files:
http://azureus.sourceforge.net/index_CVS.php
Zet ze in het zelfde mapje.

Vervolgens kan je in de terminal deze code invoeren (ga wel even naar de juist locatie bijv. /Applications/Azureus/ en vervang de x-en met de juiste versie)

[code:1:b038e116ed]java -jar Azureus2xxxxx.jar --ui=console >/dev/null 2>&1 </dev/null &[/code:1:b038e116ed]
Je kan natuurlijk ook de daemon bij het opstarten van de computer laten draaien.
Gebruik een GUI van launchd om dit voor elkaar te krijgen. (bijv. lingon)

Nu kan je de dashboard widget gebruiken!

Succes.

Hmm.. mischien heb ik even te veel informatie gegeven. Maar ja kan je in ieder geval controleren of je bij de installatie een fout hebt gemaakt.

Weet je zeker dat de plugin niet laad?
Draai je azureus als local of remote daemon?

Als ie op een andere machine hebt draaien moet je niet vergeten je ip adres bij de instellingen van de XML/HTTP plugin toe te voegen.
Nog makkelijker is om gewoon “all” te keizen.

Succes

ok ik ga nog eens proberen, heb de laatste versie van azureus gedownload (ipv via updates)

nope hij doet het niet:

even herhalen:
die drie files had ik al (gebruik altijd laatste beta)
dan doe ik cd tot aan de “java” folder in azureus
dan geef ik deze command “java -jar Azureus2.jar --ui=console >/dev/null 2>&1 </dev/null &” (ik heb ook al geprobeerd met java -jar Azureus2.jar --ui=console)
dan wacht ik een beetje, maar de widget werkt niet (beter gezegd de plugin staat niet aan, ik had hetzelfde voor wanneer ik probeerde de webui headless te gebruiken)

Ik vind het raar want als ik hem met de swt ui opendoe (door gewoon op azureus klikken), dan werkt het wel.

Zou het kunnen dat je de headless als een andere gebruiker opstart dan de GUI? [quote:722252ef3f]dan doe ik cd tot aan de "java" folder in azureus[/quote:722252ef3f] Wat bedoel je met de java folder in azureus? Ga je de Azureus.app folder in?

ja

Ja op de tweede vraag?

Probeer eens om de drie .jar files bij elkaar in het zelfde mapje te zetten.
Je kan de Azureus2xxx.jar of downloaden of kopieren uit Azureus.app .

Als je met ja de eerste vraag beantwoorde, ligt je probleem waarschijnlijk daar; de voorkeuren zijn gebruikers afhankelijk.

ik antwoorde wel degelijk op de 2de vraag, ik denk dat ik al eens gedaan had, maar zal het nog eens proberen, ik hou jullie op de hoogte