Back to my mac problemen

Hi,

Ik probeer Back to my mac uit, maar zie vanaf een ander netwerk niet mijn macs. Binnen hetzelfde netwerk is het geen probleem. Ik heb het volgende gedaan:

1. back to mac aangezet
  2. screen & File sharing aangezet en in mijn firewall geconfigureerd
  3. UpnP en NAT aangezet in mijn router
  4. op alle macs draaien dezelfde .mac accounts
  5. Slaapstand mac uitgezet
  6. alle documentatie op apple forum bekeken

Ik heb nu op twee verschillende netwerken geprobeerd om mijn thuiscomputer te zien in finder maar geen resultaat.

Heeft iemand anders ook dit probleem (gehad) en hoe heb je dit opgelost?

De computer 'thuis' dient ook ingelogd te zijn op .mac

Alle computers zijn ingelogd op hetzelfde .mac account...

Er is een subtiel verschil tussen aangemeld zijn bij .mac en ingelogd zijn bij .mac Aangezien de server van .mac gebruikt wordt voor de verbinding dient de 'thuis'computer én aangemeld én ingelogd te zijn

Aangemeld in de System Preferences is dus niet genoeg?

Hoe log ik dan in en zorg ik dat ik dat blijf? Moet ik mijn iDisk openen? Of inloggen de op de website van .Mac?

in system preferences naar .mac onder Account dient er te staan: Signed into .mac met daarnaast : Sign out... Daaronder wordt het statusoverzicht gegeven: Account type: full member Member since: 12 jan 2000 Mail storage: 1.0 GB iDisk Storage : 8.9 GB onder Back to my mac moeten beide computers aangemeld zijn

hier het net uitgetest op mijn werk en daar werkt het nu wél (ik had eerder niet begrepen dat beide computers ingelogd moeten zijn op .mac)

beide computers geven aan dat ze ingelogd zijn in hetzelfde .mac account....dus dat kan het dus niet zijn :(

de router thuis dient ook UPnP en NAT aan hebben staan bij mij thuis is dat gelukt met een speedtouch 510 er zijn nog andere oplossingen: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5736412&#5736412

UpNp en NAT staan aan zoals bovenaan mijn post gemeld...

op beide computers ook back to my mac ingesteld? (anders werkt het ook niet)

Uiteraard :)

Vanochtend wederom geprobeerd om te connecten vanuit kantoor. Thuis staat alles goed en toch ziet ie de computer niet. Weet iemand toevallig welke poort back to my mac gebruikt? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de poort dichtstaat en dat ik daarom mijn thuiscomputer niet kan zien...

nog een wellicht stom vraagje: wanneer je in system preferences: .mac : Back to my Mac bent: Wat heb je ingesteld onder "Open sharing preferences"? Ook dat moet op beide macs hetzelfde zijn...

screensharing en filesharing staat aan.

dan weet ik het ook niet vanaf de VU en vanaf de HvA werkt het in ieder geval wel in combinatie met ADSL (speedlinq) en via een speedtouch 510 misschien heb je daar nog wat aan? op de speedtouch heb ik alle poorten voor azureus via Nat geconfigureerd en de 'thuis'mac heeft een vast ip-nummer op het lokale netwerk. Op de apple discussielijst is er veel aandacht voor dit probleem en Apple heeft aangekondigd daar wat aan te doen...