Back-up op DVD

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet uit oude topics heb kunnen halen...

Ik wil een back-up maken van de iTunes library. Ik heb geen externe harde schijf, dus dat worden meerdere DVD’s. Als ik na een eerste back-up muziek toevoeg aan de library, dan wil ik alleen van dat gedeelte een nieuwe back-up maken.

Mijn vraag: klopt het dat ik met [i:1673c3deac]elke nieuwe back-up[/i:1673c3deac], naast de nieuwe muziekmappen uit de map [b:1673c3deac]iTunes Music[/b:1673c3deac], ook de bestanden [b:1673c3deac]iTunes Library[/b:1673c3deac], [b:1673c3deac]iTunes Music Library.xml[/b:1673c3deac] en de map [b:1673c3deac]Previous iTunes Libraries[/b:1673c3deac] moet branden? En klopt het dan ook dat je, wanneer je de back-ups nodig hebt, alleen die bestanden van de [i:1673c3deac]laatste back-up[/i:1673c3deac] nodig hebt + de ontbrekende muziekmappen uit de map [b:1673c3deac]iTunes Music[/b:1673c3deac] van de eerdere back-ups?

Ik wil zeker weten dat ook alle muziek-info, inclusief album-art, bewaard blijft. Zit die info in één van die bestanden/map? Of heb je ze eigenlijk niet nodig voor een back-up (omdat die info in de mp3-bestanden zit)?

In de MP3 zelf zitten zogenaamde ID-tags, met artiestnaam, plaatnaam, naam nummer, aantal nummers op cd, jaar van herkomst etc. Dingen als beoordelingen, artwork etc zijn ITunes specifiek, en die zitten dus niet in de bestanden zelf. Een goede iTunes backup zou erg handig zijn, ik zit er ook altijd mee te kloten bij verhuizen van data en updaten van systemen.

Martiniman, bedankt voor de info. Ik heb wat zitten testen met iTunes hier op m'n werk (gebruik ik verder toch niet) - als ik het goed zie, dan zit ook de album-art in de ID-tags van de MP3 zelf. Dat zou dus betekenen dat die andere bestanden alleen de ratings en playlists bevatten...

Ik zat deze week toevallig met hetzelfde probleem. Ik heb het volgende gedaan:

1. Smart playlist aangemaakt ‘Backup DVD n’ (n is DVD nummer), met voorwaarden:
    “veld ‘Componist’ bevat niet ‘DVD’”, maximum grootte ‘4450 mb’, sorteer op ‘Artiest’, werk direct bij.
  2. Brand de playlist op een DVD
  3. Selecteer alle nummers in de playlist en zet in het Componist field ‘DVD n’.

Nu vult de playlist zichzelf met de volgende set te backuppen nummers.
Natuurlijk kan je voor het veld Componist ook een ander veld nemen, ik gebruik echter dat veld niet, daarom heb ik hem gekozen.
Als je in de naam van de playlist de n telkens vervangt voor het meest actuele DVD nummer wordt dat ook de titel van je DVD, dat is wel handig dus.
Album art slaat iTunes in de ID3 tag op, dus wordt mee gebackupt.
Wat NIET mee gaat zijn de playcounts en de waarderingen.
Daarom backup ik eens in de zoveel tijd ook de iTunes library zelf.

Thijs

Of je schrijft op de DVD de datum van de laatste backup. Als je het tijd vind voor een nieuwe backup maak je een smart playlist die alle nummers bevat die toegevoegd zijn na die datum.

[quote:c619e64956="Martiniman"]In de MP3 zelf zitten zogenaamde ID-tags, met artiestnaam, plaatnaam, naam nummer, aantal nummers op cd, jaar van herkomst etc. Dingen als beoordelingen, artwork etc zijn ITunes specifiek, en die zitten dus niet in de bestanden zelf. Een goede iTunes backup zou erg handig zijn, ik zit er ook altijd mee te kloten bij verhuizen van data en updaten van systemen.[/quote:c619e64956] Artwork niet, die zit als het goed is in het bestand.

OK, thanks people!

ik heb geprobeerd om via iTunes al mijn muziek te backuppen maar een bestand van 260MB blijft hij branden (hij brand het, vraagt om nieuwe schijf en brand het opnieuw) ook als ik een gebrande cd terug in itunes wil zetten krijg ik gewoon track 1, track 2 .... ipv de artiesten en nummers

gebrand als audio cd in iTunes 4.9

Sleep op zijn tijd mijn gehele iTunes map naar een externe HD. En die vervang ik dus dan steeds. In jouw geval kan je misschien dit ook zo doen op een DVD-RW ...

ja maar het probleem is dat ik 45GB muziek heb en dit dus niet op 1 dvd past ik probeer ze op cd te branden zodat ik er op mijn stereo ook naar kan luisteren maar in geval van nood, alles ook makkelijk kan terug zetten (dat dus artiest en album ed bewaard blijven)

vraagje voor Johie:

Bedoel je met gehele iTunes map de muziek èn “library” en “library-xml”?
En dan na nieuwe installatie iTunes de nieuwe mappen overschrijven?

Wil graag weten hoe dit werkt, heb nl. veel muziek maar ook veel verschillende afspeellijsten, waar al erg veel werk in zit. Is dit zomaar even opzij te zetten en daarna terug?

Hoi Crum,

Ik sleep gewoon de iTunes map uit de folder muziek naar een ext. HD. Voor de rest niks.

Na een schone intallatie bijvoorbeeld zet ik de iTunes map terug in de folder muziek voordat ik iTunes voor de 1e keer opstart. Na iTunes opgestart te hebben stond alles precies zoals toen de map gekopieerd werd. Ook podcasts e.d.

gr,
Johan

ps: @iSpons; 45 gb muziek vraagt wel een beetje om een externe harddisk (maar wil je niet op kosten jagen). Hoe je het op meerdere DVD’s moet krijgen kan ik je helaas niet mee helpen.

Ok, dank voor je antwoord Johan!

Dus geen andere voorkeuren/plist oid?
Wil nl. zeker weten dat alles(vooral playlists), na schone installatie, weer is
zoals voor de installatie.