Back-up op PC zetten

Hoi iedereen,

Mijn huisgenoot heeft nu een hele mooie emac maar gaat een ibook halen.
Hij heeft zijn emac echter verkocht dus moet hij tijdelijk even zijn bestanden ergens anders opslaan. Nu heb ik een windows bak die ik als servertje gebruik.
We hebben zojuist een back-up gemaakt en willen die bij mij op de PC zetten.

Als we dit proberen krijgen we de mededeling dat meerdere bestanden niet gekopieerd kunnen worden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en vooral ook een idee hoe we dit kunnen oplossen?
Het gaat enkel om documenten, foto’s, muziek ,enz.

Greetz,

ATT

Staat die backup op cd/dvd of probeer je via netwerk/firewire de bestanden over te gieten?

[quote:cf399c925e="Nickel"]Staat die backup op cd/dvd of probeer je via netwerk/firewire de bestanden over te gieten?[/quote:cf399c925e] Gaat via het netwerk aangezien het 18 gig is :wink: Ik probeer het nu mapje voor mapje over te zetten en dat gaat goed. Het ziet er naar uit dat het enkel problemen geeft wanneer een "/" in de bestandsnaam staat.

anders gewoon een zipje ervan maken?

[quote:f157a845ad="petermac"]anders gewoon een zipje ervan maken?[/quote:f157a845ad]

Met een zipje lijkt het me toch niet dat er 4 gig over blijft om op een DVD te branden. Wel bedankt voor de tip had er namelijk nog niet aan gedacht. Ik heb het inmiddels al wel bijna voor elkaar (het lag dus aan extra tekens in bestandsnamen).

Greetz,

ATT

Het beste wat je kunt doen is op de eMac een sparseimage maken, en daar alles in gooien... dan maakt het niet uit wat de bestandsnamen er in staan...

Maak er met het schijfhulpprogramma een .dmg-image van. Zet deze op de server. Wanneer je de iBook hebt kopieer je de image naar de iBook en mount je hem.