Back up van mail

Ik heb een clean install gedaan met Tiger. Ik heb netjes mijn mappen uit mail opgeslagen op een externe HD, echter krijg ik mijn berichten niet meer terug in mail?? Weet iemand hoe dit op te lossen

Waarom je in hemelsnaam een clean install van Tiger hebt gedaan, zal ik maar niet vragen. Maar hoe heb je die mappen uit Mail opgeslagen en op welke manier probeer je ze weer terug te krijgen in Mail?

mag je best vragen hoor. ik wilde na drie jaar eens mijn systeem helemaal opschonen. Clean install leek mij een goede manier, maar ik begrijp uit jouw bericht adt dat niet handig is. Ik heb mijn berichten uit mail naar de externe HD gesleept en gechecked of de berichten daadwerkelijk in de mappen zaten. Nu wil ik ze weer terugslepen, maar dat werkt niet. Het moet toch mogelik zijn om een back up te maken van je berichten in Mail

Volgens mij kun je bij Mail op importeren klikken, dan vraagt hij welk Mail programma, en vervolgens vraagt hij waar de mailboxen staan.

Volgens mij:

User-Library-Mail

[quote:f3a0a16473="Leubie"]mag je best vragen hoor. ik wilde na drie jaar eens mijn systeem helemaal opschonen. Clean install leek mij een goede manier, maar ik begrijp uit jouw bericht adt dat niet handig is. Ik heb mijn berichten uit mail naar de externe HD gesleept en gechecked of de berichten daadwerkelijk in de mappen zaten. Nu wil ik ze weer terugslepen, maar dat werkt niet. Het moet toch mogelik zijn om een back up te maken van je berichten in Mail[/quote:f3a0a16473]

Je had beter voor een Archive & Install kunnen kiezen, dan was je al klaar geweest. Maargoe.
Als je je mailboxen wilt backuppen, dan moet je de map Mail in de Library (Bibliotheek) van je gebruikersmap hebben. Daar staat alles bij elkaar. Maar zo zou het ook moeten kunnen.

Als het goed is staan die mailtjes nu in mapjes met de extensie .mbox? Dan zou je gebruik kunnen maken van de importeerfunctie van Mail (onder Archief).

Oplossing is om eea naar de library te slepen, mail opnieuw opstarten en dan de functie "bouw opnieuw op" , onder postbus aan te klikken. de berichten verschijnen dan weer.

Dank voor de hulp!!

Als de postbussen nadat je ze hebt geimporteerd geen berichten laten zien, kun je ze opnieuw opbouwen:

Mail: [postbus -> bouw opnieuw op].

Voordat je dit doet eerst de betreffende postbus selecteren. :wink:

Uit deze link... http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1940

“…Zorg ervoor dat je je mail backupt. Kopieer hiervoor de map ‘Mail’ die staat in de library van iedere user. Om te voorkomen dat je alle account gegevens opnieuw moet instellen is het daarnaast ook slim om de plist file te backuppen. Kopieer hiervoor het bestand USER/Library/Preferences/com.apple.mail.plist.”

Dus, zet de com.apple.mail.plist-file terug op z’n plaats en zet dan de orginele Mail-map terug in je bib VOORDAT je de eerste maal je mail opstart. Deze methode werkt prima.