back up van ms entourage mail

zo, dagje aan het backuppen. er zijn leukere dingen.

maar ik heb al lange tijd mail app van apple maar tevens nog ms entourage staan en daar heb ik nogal wat mail in staan en gebruik ik als archief.

waar vind ik de mailbestanden: in en outbox

iemand idee waar ms dat heeft verstopt en hoe die bestanden heten

Kijk even in je documentenmap, microsoft user data bevat alles.

Bedankt voor je antwoord.

ik zie niet waar de mail nu staat. zo’n 1700 mails met bijlagen (dit zie ik in entourage programma) inbox en sent zie ik in entourage zelf)
maar de database is zeer klein, 400k

dat kan nooit alle mail bevatten met bijlagen

dus ergens zou iets moeten staan dat een redelijk hoeveelheid mb’s aangeeft

Ik weet ook niet welke file precies alle mail bevat, maar de map die je moet backuppen is: Documenten>Microsoft user data>Office X identities>main identity.

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal deze map backuppen en dan maar hopen dat alles er in staat als ik deze map terugzet.

Als referentie:

Ik heb 1200 mailtjes en mijn Database bestand neemt 230MB in…
Dus… Ik vermoed dat je database bestand ergens anders staat.

Even zoeken met de finder dus op ‘Database’. Wellicht staat ie bij jou ergens anders.

Microsoft heeft deze procedure bedacht om je entourage files te backup-en

To back up the Entourage database

1. Locate the existing folder that you want to back up: Documents/Microsoft User Data/Office 2004 Identities/<identity name>.
  2. Copy the folder to another location, such as to a different local or network hard disk, a high-capacity storage disk, or removable media such as CDR.

Even uit het blote hoofd: ik gebruik Mail en als ik een map met mailtjes wil back-uppen op CD doe ik altijd het volgende: Open Mail Sleep de Inbox-folder (of aangemaakte folder) naar je bureaublad. Kopieer de files van je bureaublad naar de CD

Indien ik daarna een clean install deed, sleepte ik de files weer in mijn Mail of Entourage en klaar was ik.

Tsja…apple…easy

En volgens mij heb ik het ook zo in Entourage gedaan.

Een test waard?

groet
Chris