Backlight 17' LCD iMac

Het is officieel!!! Althans voor mij toch.. mijn LCD wil niet altijd even snel uit slaap komen (meestal zelfs nooit) maar toch kan ik een beetje van het scherm zien, achter een zeer donkere waas..

Apple heeft nu eindelijk gezegd dat het toch een hardware fout is, nl. dat mijn backlight dus niet altijd even goed opstart…

Morgen naar de dealer ermee en ik ben benieuwd wat ze gaan doen, heel de mac vervangen of enkel de lcd…

KOen76

En??

nix dus

heb hem dus nu na een heel weekend terug... Ze hebben blijkbaar alleen een inverter gewisseld in de LCD omdat ze het fenomeen niet gezien hebben... doh!!

Als het nu nog voorvalt gingen ze heel de LCD vervangen…
Ik ga in ieder geval dan toch eerst een foto nemen om ze te laten zien wat er juist gebeurt…

Fingers crossed, dus…

Koen76

Ook bij mij was een tijdje geleden hetzelfde euvel heb toen ook applecare gebeld dezelfde week kwam een monteur aan huis en toen bleek ook dat het een invertor te zijn heb verder geen problemen meer ondervonden. Wat ik wel doe is mijn applecare met 2 jaar verlengen want de kosten die ze rekenen na het verstrijken van de garantie termijn is niet misselijk.

HAHA, dgrappig! :D

Koen: Dit is geen probleem met de Hardware ofzo… Dat het scherm zowa “donkerder” wordt nadat uwen computer een tijdje niet actief is geweest (bij mij is da in 5 minuten, denk ik) wordt het scherm op “Energysaver-mode” gezet. Da betekent ni dat uw scherm kapot is ofzo, da is gewoon om minder stroomverbruik (aldus minder stroomverspilling) en om uw scherm langer te kunnen laten leven (hoe meer da ge uw scherm op zet, hoe minder lang het leven van uw scherm gaat zijn).

Als het een tijdje duurt voordat het donkere scherm weg gaat en terug een licht, normaal scherm wordt, betekent dit ook niet dat uw scherm/computer kapot is ofzo, da betekent gewoon dat uwen computer terug alles moet laten draaien (hij “spint” namelijk de harde schijf “down”, voor weeral: energie te besparen en langer leven).

Dus als je nog eens merkt dat je scherm wat donkerder wordt dan normaal, panikeer dan niet, het is allemaal de bedoeling! Beweeg gewoon even met je muis en alles is terug zo normaal als het kan zijn.

:slight_smile:

[quote:d1b5a9a7b0="senne"]HAHA, dgrappig! :D

Koen: Dit is geen probleem met de Hardware ofzo… Dat het scherm zowa “donkerder” wordt nadat uwen computer een tijdje niet actief is geweest (bij mij is da in 5 minuten, denk ik) wordt het scherm op “Energysaver-mode” gezet. Da betekent ni dat uw scherm kapot is ofzo, da is gewoon om minder stroomverbruik (aldus minder stroomverspilling) en om uw scherm langer te kunnen laten leven (hoe meer da ge uw scherm op zet, hoe minder lang het leven van uw scherm gaat zijn).[/quote:d1b5a9a7b0]
volgens mij is dit hier niet het probleem…

[quote:d1b5a9a7b0=“senne”]Als het een tijdje duurt voordat het donkere scherm weg gaat en terug een licht, normaal scherm wordt, betekent dit ook niet dat uw scherm/computer kapot is ofzo, da betekent gewoon dat uwen computer terug alles moet laten draaien (hij “spint” namelijk de harde schijf “down”, voor weeral: energie te besparen en langer leven).[/quote:d1b5a9a7b0]
ik denk dat als bij apple gezegd word dat het een hardware fout is dit niet van toepassing is…
zoeiezo in OS X als hij uit slaapstand komt kan je gelijk werken,…
tenminste dat kan ik wel op mijn mac[b:d1b5a9a7b0]s[/b:d1b5a9a7b0], en dat zou bij zo’n nieuwe mac dan al helemaal moeten…

[quote:d1b5a9a7b0=“senne”]Dus als je nog eens merkt dat je scherm wat donkerder wordt dan normaal, panikeer dan niet, het is allemaal de bedoeling! Beweeg gewoon even met je muis en alles is terug zo normaal als het kan zijn.

:)[/quote:d1b5a9a7b0]
Misschien is het een idee om voordat je een bericht post,even door te lezen over wat er precies aan de hand is.Anders creer je namelijk wederzijdse verwarring waardoor iemand het spoor nog verder bijster is.:slight_smile:

HS-L

Thanks HS-L.. Het is inderdaad wat je zegt... Ik ben al lang genoeg een Mac-gebruiker om te weten wat de 'energy-saver' doet en dat dit hier niet het probleem was.

Bij mij is er nu ook een nieuwe inverter geplaatst en sindsdien heb ik er ook geen last meer mee gehad.
Ik ga toch ook maar Applecare nemen denk ik…

Koen76