backlight powerbook 15" superdrive niet te vinden ?

nieuw powerbook 15" superdrive M9422N/A - alles geinstalleerd

kan backlight verlichting van toetsenbord niet regelen - regelpaneel ontbreekt

wie herkent dit … en heeft oplossing ?

De F8 tot F10 keys zijn de keys waarmee je handmatig je backlight verlichting van je toetsenbord kunt regelen. Maar probeer het wel eerst in een donkere omgeving :D

Staat in de Handleiding , werkt alleen als het donker wordt en dan kun je met de toetsen de helderheid regelen.

:finderoud:

maar ik het regelpaneel van toetsenbord zag ik het bij een andere pbook wel zitten, en bij mij ontbreekt dat regelpaneel voor de verlichting ..

[quote:200787c838=“Richie79”]De F8 tot F10 keys zijn de keys waarmee je handmatig je backlight verlichting van je toetsenbord kunt regelen. Maar probeer het wel eerst in een donkere omgeving :D[/quote:200787c838]

enige wat ik heb

system preferences>keyboard&mouse>keyboard = vinkje bij illuminate keyboard in low light conditions

PB 17" 1,33 Ghz. OSX.3.5

[quote:2466c63c5f="mt"]maar ik het regelpaneel van toetsenbord zag ik het bij een andere pbook wel zitten, en bij mij ontbreekt dat regelpaneel voor de verlichting ..

[quote:2466c63c5f=“Richie79”]De F8 tot F10 keys zijn de keys waarmee je handmatig je backlight verlichting van je toetsenbord kunt regelen. Maar probeer het wel eerst in een donkere omgeving :D[/quote:2466c63c5f][/quote:2466c63c5f]

Welk model pbook heb je eigenlijk als ik vragen mag ? Ik heb zelf de 1.5 ghz model en daar zit het wel namelijk bij de 15inch superdrive.

[quote:d0fc4ac240="mt"]kan backlight verlichting van toetsenbord niet regelen - regelpaneel ontbreekt [/quote:d0fc4ac240]

Bedoel je nou dat je geen regelpaneel “Keyboard & Mouse” (Toetsenbord en muis) hebt?

[quote:1897afcb21="Esquare"][quote:1897afcb21="mt"]kan backlight verlichting van toetsenbord niet regelen - regelpaneel ontbreekt [/quote:1897afcb21]

Bedoel je nou dat je geen regelpaneel “Keyboard & Mouse” (Toetsenbord en muis) hebt?[/quote:1897afcb21]

het regelpaneel wel, maar ik het regelpaneel geen bediening backlight !

[quote:cf51215e0b="mt"]het regelpaneel wel, maar ik het regelpaneel geen bediening backlight ![/quote:cf51215e0b]

Staan op de toetsen F8-F10 wel symbooltjes voor het regelen van het backlight? En werkt die toetsenbediening ook?

Denk als er niets op de F8-F10 toets staat dat je dan geen backlight hebt.

Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).

Edit: bij nader inzien, de eerste alu PowerBooks met een ‘backlit’ toetsenbord, kwamen met OS 10.2…

[quote:37b931ecbc="ePod"]Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).[/quote:37b931ecbc]

op de F8 toets staat een liggend streepje en F9 Streepje met puntjes erboven F10 streepje met (halfrond) streepjes er boven…

[quote:279f4c61ab="ePod"]Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).[/quote:279f4c61ab]

als ik op F9 druk gaan al mijn windows uit elkaar zoals het hoort dus moet er eerst een functie toets ingedrukt worden??

[quote:4471cc93f2="mt"][quote:4471cc93f2="ePod"]Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).[/quote:4471cc93f2]

als ik op F9 druk gaan al mijn windows uit elkaar zoals het hoort dus moet er eerst een functie toets ingedrukt worden??[/quote:4471cc93f2]

Je hebt dan de powerbook zonder backlight verlichting. Als het met was geweest dan zou die het moeten doen en zou je bij FN + F9 toets expose e.d moeten krijgen.

Vreemd, ik heb namelijk ook ergens gelezen dat de PB's die het niet hebben, óók niet die symbooltjes hebben.....

…maar misschien vergis ik me.