Backlite reparatie PowerBook

Door een stom ongelukje is mijn Powerbook gevallen vanaf ongeveer een meter hoog...Nu is de backlite stuk en het aluminium is een beetje uitgedeukt boven de DVI poort. Behalve dat er niets zicht baar is op het scherm, (het scherm doet het nog wel maar het wordt dus niet verlicht) functioneert de rest nog allemaal prima.

Ik moet hem dus gaan laten repareren. Iemand ooit ook zo iets gehad? Zo ja wat waren de kosten en de reparatie tijd?

Alvast bedankt.

Nou, ik mag lijden dat je de Applecare ook hebt aangeschaft? Anders kan het denk ik zo wel aardig in de papier gaan lopen.

Je ziet hierdoor wel dat Apple stevige macs maakt natuurlijk.
Succes!

Helaas val dit geval niet onder de garantie, dus heb ik ook niets aan Apple Care :-( (wat ik overigens nog niet heb aangeschaft en ook niet van plan ben te doen)

Maar moet eigelijk het hele scherm vervangen worden bij een kapotte backlite? Als dat zo is zou het namelijk volgens mij wel eens in de buurt kunnen komen van de 900 euro :sealed:

is wel toeval, ik wou net dezelfde vraag stellen, iemand enig idee van de prijs om een backlite te laten herstellen. Bij mij gaat ie uit als ik men scherm op een bepaalde "hoogte" zet (niet de juiste omschrijving, maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel.) en bij mij is het een iBook.

greetz,
Niels

schermpjes op zich zelf kosten maar 400 tot 500 dollar in de states voor een recent model... een hoop geld en je kunt tijdelijk gewoon een monitor of een tft scherm aanhangen ;) het is niet zo moeilijk om het zelf te doen wel een hoop werk !

ik denk dat het probleem hier niet is een nieuw scherm, maar wel een backlite waar een draadje van los zit, dat zal wel minder kozen.

greetz,
Niels

Bij [url=http://www.pbfixit.com/cart/customer/home.php]PB FixIt[/url] zijn wel schermen te koop, maar ik hoop toch niet een heel nieuw scherm te moeten aanschaffen. Het backlite element is er niet te krijgen. Bovendien komt er bijna 60 euro bij voor de verzending.

Ik vrees toch echt dat ik het uithanden moet geven. Gelukkig heb ik mijn PowerBook wel bij een dealer gekocht die volgens mij ook de reparaties uitvoert, hopelijk kan ik daar nog wat service verwachten…

Ik heb de PB nu nog aan een lompe monitor hangen. Wel een redelijke tussen oplossing, maar goed, daar had ik geen PB voor gekocht…

Ok, voor iedereen die ook ooit zo iets stoms overkomt als ik:

De reparatie kosten voor een PowerBook scherm (15") zijn 615 euro (exl. BTW) en daar komt dus nog het uurloon bij… :x

Niet echt een leuk bedrag… als ik nog geld over houd ga ik gelijk een degelijke PowerBook tas kopen…

Gelukkig is het nog een “assembly” reparatie, dat wil zeggen dat het onderdeel nog hergebruikt kan worden, en niet een totaal nieuw scherm erop hoeft gezet te worden.

De reparatie kon minimaal 3 weken duren, maar er stond een enorme wachtlijst voor de schermreparaties dus het duurt waarschijnlijk wel langer.