Backup 2.0 Beta ook voor iPod

Ik heb het idee dat een groot aantal .Mac en iPod bezitters op dit nieuws hebben zitten wachten. Jawel het Apple Backup-programma dat je gratis bij je .Mac-account krijgt 'backupt' nu ook naar externe harde schijven, inclusief je iPod. Momenteel ben ik zo'n 8 Gb aan het overpompen en alles loopt smooth. Weliswaar betreft het een Beta-versie, maar voor mij en velen met mij wordt het programma nu pas echt serieus bruikbaar.

Hankie

www.mac.com

update:
Backup completed succesfully!

Heb ik absoluut op zitten wachten. Ik was net van het macosx forum afgegaan om via google te zoeken naar een manier om makkelijk wat naar mijn iPod te backuppen toen google me weer hierheen verwees :D.

Ben nu aan het proberen de beta te vinden, lukt nog niet echt (ik zal er wel weer overheen aan het kijken zijn). Heb je misschien een link erheen?

update: gevonden http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/backup.html ahum…

Het elegante van de Backup van Apple is dat hij er 1 package van maakt. Die kan je dus makkelijk verplaatsen naar een ander medium (optische schijf of andere HD). Bij restore from in Backup 2 zie je de structuur van de package zich weer ontvouwen. Het backuppen duurt wel even, maar het ziet er erg goed uit.

Hankie

hmm tja maar Backup heeft wel een .mac account nodig om te werken, en dat heb ik sinds het verlopen van mijn trial niet meer. Vind het een beetje flauw dat ze dat vereisen als je gewoon een backup van een aantal zaken naar je iPod wilt maken. Ik zie er dan niet echt in waarom .mac verplicht moet zijn.

Ben sip. Heeft iemand een idee hoe dit te omzeilen? (je kon dacht ik je eigen .mac server maken maar dat was nogal moei).

Ja jongens, voor .Mac betaal je en dan krijg je o.a. Backup. Dus waarom moet het dan gratis zijn, dat begrijp ik niet. Het is geen iApp en bovendien moet je voor steeds meer iApps ook betalen (iChat AV bijvoorbeeld). Maar goed, ken je iemand met een .Mac-account? Zet een netwerkje met die persoon op en je kunt Backup gebruiken. Het is maar een tip...

omdat je naar mijn mening best wel van een volwassen besturingssysteem een makkelijke en goede backupmogelijkheid mag verwachten. Het programma Backup kan dit gebrek in Mac OS X perfect opvullen.

Met een scheiding tussen backuppen naar bijvoorbeeld je iPod of een DVD-R en het backuppen naar de servers van .Mac zou ik natuurlijk geen enkel probleem vinden. Je hebt dan de mogelijkheid tot backuppen en als je .Mac hebt heb je het extra voordeel dat je je backup op een veilige/andere plaats opslaat.

Overigens is het beveiligingsniveau van .Mac volgens mij nog steeds zo als een tijdje geleden dus is het mogelijk mijn eigen .Mac te creeeren, dat maar eens proberen.