backup beschadigd

Hallo, M'n mac moest naar reparatie. Natuurlijk backups gemaakt, op verschillende manieren zoals op cd, ingepakt op een pendrive(memory stick).

Toen ik m’n bestanden terug ging zetten waren een heleboel bestanden, zowel txt of php bestanden als images, beschadigd of vreemd gecodeerd.

[quote:0e6a28fa60]probeerde hier dat te laten zien, maar toen gebeurde er rare dingen[/quote:0e6a28fa60]
Ook had ik wat fontjes gebackupt (gewoon en ingepakt)
en dit zijn 0kb geworden en sommige “uitvoerbaar Unix-bestand” geworden

Dit heb ik ook al eens meegemaakt op m’n vorige mac.

Kan iemand dit verklaren?
Bedankt

Heb je de spullen 'gezipped' met dropstuf?

En heb je in de voorkeuren dan onder ‘ZIP’ het vinkje uit bij ‘Preserve Macintosh Content’?

Dan zou het dat wel eens kunnen zijn, maar vertel eens iets meer over hoe je de spullen ingepakt hebt en hoe en waar je ze opslagen hebt.

[quote:eae8be8f72="EvilGlenn"]Heb je de spullen 'gezipped' met dropstuf?

En heb je in de voorkeuren dan onder ‘ZIP’ het vinkje uit bij ‘Preserve Macintosh Content’?

Dan zou het dat wel eens kunnen zijn, maar vertel eens iets meer over hoe je de spullen ingepakt hebt en hoe en waar je ze opslagen hebt.[/quote:eae8be8f72]
Zoals ik al vermelde; zippen was één van de manieren, maar ik heb ook gestufft , gearchiveerd en ook zonder dit alle, en gewoon direct gebrand of gecopieerd naar een memory stick.

Dus ik denk niet dat het probleem in die richting gezocht moet worden

Je had niet gezegd dat je het op verschillende manieren had ingepakt, maar uit je tekst begreep ik dat je het op verschillende manieren had gebackupped "zoals op cd, ingepakt op een pendrive(memory stick)." Dat zijn verschillende media, niet verschillende manieren van bestandscompressie.

Als je de zin iets duidelijker had geformuleerd, had ik je mijn antwoord ook niet hoeven te geven.