Backup: iTunes, iPhoto & Mail

Jo lui,

Laatst wou ik eens een bakcup maken van mijn stuff :slight_smile:
Maar als ik bijv. mijn foto’s en muziek en emails wil backuppen, kan ik dan niet van elk programma een map pakken en die kopieeeren? Oftewel welke map moet ik hebben en waar staat die, om alle iTunes nummers, alle iPhoto foto’s en alle eMails te backuppen?

Wat mij overigens erg stoer lijkt voor 10.4 is dat deze 3 iApps, allen een Optie uit een menu hebben, waar je een backup kunt maken. Bijv. backup my photos :stuck_out_tongue:

iPhoto: User > Pictures > [b:bae8341ba7]iPhoto Library[/b:bae8341ba7] iTunes: User > Music > [b:bae8341ba7]iTunes[/b:bae8341ba7] Mail: User > Library > [b:bae8341ba7]Mail[/b:bae8341ba7]

Nuttig artikel over backuppen:

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1114

[quote:4f335cd6f8="Jesper"]Wat mij overigens erg stoer lijkt voor 10.4 is dat deze 3 iApps, allen een Optie uit een menu hebben, waar je een backup kunt maken. Bijv. backup my photos :P[/quote:4f335cd6f8]

Dat komt niet n 10.4. Dat zit al in het programma Backup van Apple (.mac vereist)

Eigenlijk is .mac wat mij betreft onderdeel van je besturingssysteem. Nu Apple heeft aangegeven mindersnel met upgrades over de brug te komen, wordt het wellicht haalbaar voor meer mensen om een .mac-abonnement te nemen.
Het OS is de motor van je auto, .mac je benzine.
Nou ja, zal wel.
ziggy