Backup maken

Voor het backuppen van mijn iBook heb ik een externe USB HD gekocht. Nou probeer ik mappen simpelweg te kopieren (downloads, afbeeldingen etc.) echter ik krijg 9 van de 10 keer de melding: "een of meerdere onderdelen kunnen niet worden gekopieerd. Wilt u ze overslaan en de rest..." Dit terwijl de mappen allemaal op lezen en schrijven staat. Ook als ik nogmaals 'lezen en schrijven' toepas en tevens op alle onderliggende mappen pakt hij ze niet. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Zoek op versiontracker eens naar carbon copy cloner. Dat is een goed programmatje om mappen te syncroniseren, backupen edm.

hmm hij ziet mn externe USB HD niet als extra volume. In de finder zelf wel maar het programma CCC niet...

Vreemd. Ik heb zelf enkel Firewire schijven, dus als het daaraan ligt weet ik het niet, maar ik zie onder het Archief-menu een optie keur 'OldWorld' schijven... geen idee waarop dat slaat, maar mss. helt het in jouw geval?

Mogelijk komt het omdat de schijf als MSdos gepartitioneerd is zodat hij ook op alle Windows PC's werkt. Momenteel heb ik het programmatje SilverKeeper, dit werkt tot nu toe goed! Nadeel is dat je geen volledig voor geprogrammeerde set kan maken echter tot nu toe pakt hij wel alle bestanden mee.