backup met externe firewire HD

misschien een onnozele vraag, maar is het mogelijk als je back upt naar een externe firewire HD enkel de veranderde zaken te overschrijven?? OS 10.2.3 en Pocketdrive La Cie

thx 8) weekend!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja hoor, geen enkel probleem, er zijn diverse Backupprogramma's die dit kunnen. Ikzelf gebruik Personal Backup X van Intego en Duover is ook een hele goeie. Ze kosten allebei geld, maar ik meen dat bijvoorbeeld Silverkeeper van LaCie het gratis ook kan, alleen is die bij mij wel eens gecrasht... :?

Zie de volgende link: Backup programma’s

En: Sync programma’s

thx...

dit scheelt mij aardig wat tijd ( hebbie een aantal Mac’s up te backen :slight_smile:

1. weekend

Ik heb ze allemaal geprobeerd, bij mij sprongen Personal Backup X en Duover er bovenuit, deze kunnen beide ook volledig op de achtergrond, automatisch, om de zoveel minuten of uren backuppen en dat is zeker handig, wanneer je absoluut geen data kwijt wilt...

Duover
Personal Backup

Ik heb een iMac G4 en een iBookje. Op dat iBookje schrijf ik en wanneer ik hem even op mijn netwerkje aansluit, open ik Personal Backup (op mijn iMacje) en cloon mijn map met teksten... :D Supersimpel!

Ook synchroniseer ik mijn iCal-gegevens, ook supersimpel!

Ik ben aan het sparen voor zo’n PocketDrive, alleen heb ik net wat dure aankoopjes gedaan, waardoor ik nog een jaartje moet wachten vrees ik, dus heb ik een extra partitie waar ik iedere 45 minuten op backup… :lol: 8)

Ik had Duover aangeschaft en een week later wilde Intego hun slechte correspondentie goedmaken met mij en gaven mij het Internet Security Barrier Backup Edition X -pakket (NetBarrier X en VirusBarrier X had ik al), waar dus ook Personal Backup X in zit en dat programma kreeg ik dus kado… :stuck_out_tongue: 8)

Dus nu heb ik er 2… :wink:

cool...

in feite gaat het al heel snel met de La Cie (30 meg per sec) maar ik vind het een beetje nutteloos altijd alles te overschrijven… vandaar

jammer dat hetzelfde niet werkt op een CD…

:frowning:

Is inderdaad nogal nutteloos, bovendien kost het toch wat van je CPU en hoe langer hij er dan overdoet.....

Duover en Personal Backup en zoals ik hierboven al schreef Silverkeeper checken de boel voordat ze gaan schrijven, dat scheelt een boel tijd. Er zijn nog meer van die backupprogramma’s die dat doen, maar de een functioneert niet alleen beter dan de ander, maar is ook veel eenvoudiger dan de ander. Voor mij was het erg belangrijk dat het programma om de zoveel tijd kon backuppen, in plaats van vooraf ingestelde tijden of 1 keer per dag op een bepaald tijdstip. Zoiets is n.l. erg handig, wanneer je nooit op dezelfde tijdstippen achter je Mac zit, zoals ik met een onregelmatige baan… :wink: