Backup met iPod

Hey, 'k ben vrij nieuw met mac en ik had een vraagje, hoe kan ik een backup maken op mijn iPod van essentiele bestanden en een heel aantal documenten die ik niet echt kwijt zou willen zijn.

Thx

1 - sluit je iPod aan 2 - sleep je bestanden naar je iPod 3 - eh... :wink:

succes!

[quote:3b0b00ca57]1 - sluit je iPod aan 2 - sleep je bestanden naar je iPod 3 - eh...[/quote:3b0b00ca57]

Wel eerst “Gebruik als Fire-wire schijf” aanvinken in iPod voorkeuren.

1. iPod aansluiten.
  2. iTunes starten.
  3. De iPod in iTunes selecteren.
  4. Op iPod-voorkeuren klikken (rechts onderin het iTunes venster)
  5. ‘Gebruik als FireWire’ schijf aanvinken.
  6. 8)

zover was ik al :)

maar 'k vroeg me af of er een manier bestond om een aantal mappen te selecteren die elke keer automatisch op de ipod worden geback-upt als ik mijn mac wil afsluiten zodat ik niet elke keer al die mappen moet zitten verslepen

Das idd een goeie vraag... zou handige tool zijn, ik zit ook altijd maar dezelfde map te verslepen af en toe... Zou er een scriptje voor bestaan of een tooltje...?

Ja en er is een naam voor: retrospect

Heb geen iPod dus kan het zelf niet testen. Het lijkt me dat freeware programma "silverkeeper" van LaCie dit prima kan regelen en het slepen voorkomt. Gebruik het zelf als backup van essentiele bestanden op een andere harde schijf.

http://www.silverkeeper.com

Vandaag heb ik de Ipod gekocht. Eigenlijk om een stomme reden. Ik wilde hem weliswaar al langer hebben, maar vond het toch wel erg veel geld. Nu echter is mijn Ibook kapot. De interne kabels naar het beeldscherm laten het afweten. Een bekend probleem. De reparatiedienst van de winkel waar ik mijn Ibook heb gekocht zegt dat ze bij de Apple reparatiedienst zomaar je harde schijf wissen. En dat wordt op de verschillende fora bevestigd.

Mijn vraag is nu. Kan ik een speciale map aanmaken op mijn Ipod waar ik al mijn mappen in kan stoppen? Ik wil mijn belangrijke documenten niet verliezen.

Dank voor de tips.

Ik heb de oplossing gevonden. Via Itunes kun je op de Ipod knop drukken en dan enkele speciale mogelijkheden aan of uitklikken waaronder handmatig beheer of zoiets. Heb nu een backupfolder.

:slight_smile: