Backup met Retrospect Express

Ik gebruik op mijn werk Retrospect Express Backup (5.0.2) op een G4 en momenteel nog onder OS9. Volgende week ga ik (eindelijk) over naar OSX

Heb ingesteld dat Retrospect iedere nacht backup moet maken van volledige HD naar een externe Maxtor firewire schijf. Zo heb ik voor iedere dag van de week een andere backupset gedefinieerd.

Dit functioneert op zich prima, alhoewel… De bestandsgrootte van het backup bestand loopt aardig op en groeit en groeit…

Ik wil gewoon telkens de bestaande backup overschrijven door de nieuwe, maar ik heb de indruk dat Retrospect er steeds een stukje aanknoopt. Met als gevolg dat op een bepaald moment de backup niet meer werd uitgevoerd daar de externe schijf “vol” was.

Ik heb mij al “wild” gezocht in de instellingen maar ik kan het niet vinden :mrgreen:
Mijn preferences staan op “keep catalog compressed” / security “none” / en er wordt een catalog file aangemaakt.

Wie kan mij helpen ? :roll:

Als je een gewone bacup maakt dan plaatst retrospect alle nieuwe cq veranderde bestanden achter de vorige backup. Zo kun je inderdad een hel oude versie terughalen. ik dacht dat incremental backup je tape schoonmaakt en weer alles opnieuw erop zet; zo kun je geen oude bestanden meer terughalen.

Met het maken van een backup hoef je geen systeem bestanden mee te nemen (zeker onder X is dat een hele hoop)

Check ook even goed of dat je retrospect die je nu hebt ook voor X of panther werkt!! Zeker als je vanuit een server werkt heb je een speciale retrospect nodig die aardig in de prijs zit.

En check ook de firmware versie van je FireWire hard disk.

Als je netjes werkt en al je werk in je usermap (in OSX) opslaat, waar ook je desktop in zit, dan heb je aan een backup van die map genoeg. Je zou alleen eens in de zoveel tijd een boot backup kunnen maken van je systeem met SuperDuper.