Backup onder root draaien: hoe aan de praat te krijgen???

Als ik inlog onder root, en Backup opstart zie ik de volgende error: Your home directory isn't supported. The path to your home directory contains an alias, which isn't supported by Backup. Nu staat er in NetInfo standaard als path naar de home directory van root: /var/root, eveneens in /etc/passwd en /etc/master.passwd. Dat heb ik dus naar het directe path /private/var/root gezet. Gerestart, maar nee, nog steeds dezelfde error :cry: :( . Dit is met Backup 2.0.2. Ik heb ook Backup 1.2.1, die geeft echter geen error. Maar het liefst gebruik ik backup 2. Waarom ik Backup onder root wil draaien? Om ook files van andere gebruikers te backuppen en files te backuppen waar ik geen toegang toe heb.

Weet iemdand een oplossing??? Alvast bedankt!!!

Waarom wil je in vredesnaam inloggen als root, dat is vragen om moeilijkheden. doe gewoon alles vanuit de beheerders account, daar is die software ook voor gemaakt. Als root kan je je systeem zonder enige moeite totaal verzieken.

Dan kan ik dus de accounts van andere backuppen. En van backuppen via een root account zal je computer heus niet gelijk in de war liggen, ik log er maar tijdelijk onder in.

Ik heb de oplossing:

Eerst maak je een account aan in System Prefences genaamd backup, die je admin rechten geeft.
Dan ga je naar netinfo, en ga je naar users/backup. Daar klik je op en geef je de gebruiker als gid 0 en als uid ook 0. Dan ben je klaar!!! Geen errors meer van Backup.

Let op! Alles op eigen risico!