Backup / Synchronisatie software

Ik weet dat het een beetje luie manier is om het hier te vragen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een GOED programma om mijn COMPLETE iBook en/of iMac te backuppen naar een externe harddisk. Ik heb al veel software getest, maar niets deed wat ik precies zoek. Of het programma deed maar de helft omdat het niet goed overweg kon met bestanden die “gelocked” waren, OF het programma kon geen bestanden overschrijven die al bestonden. OF het programma was professioneel en kost $499 OF…

Kortom; graag bevindingen van andere Apple freaks. Welke programma is het beste om onder OS X een complete schijf te backuppen?

Ik gebruik daarvoor het programmatje rsync (een unix applicatie) je moet er wel voor zorgen dat je versie 2.5.5 of hoger hebt, want die kunnen ook resource forks aan.

Als die backup bootable moet zijn is er [url=http://www.bombich.com/software/ccc.html]Carbon Copy Cloner[/url].

Ik gebruik zelf (naast rsync wat ik iedere avond m'n homedirectory naar een andere mac backup) retrospect express. Daarmee maak ik backup's naar cd's en dvd's. Enig minpuntje: hij kost wel geld....