Backup voor nieuwe installatie OS X

Ik wil mn Powerbook opnieuw installeren, alleen nu wil ik natuurlijk wel bv mn Itunes bestanden terug zetten. Nu is het geval dat ik een iPod heb. Nu is mijn vraag, als ik de harde schijf van de powerbook wis, gaat dan na de her-installatie van OS X iTunes alle bestanden vanaf de iPod naar de Powerbook kopieren?

En als tweede, wat is de beste manier om mn mail te backuppen?

Als je je iTunes map leeg hebt, zal hij vragen of je je iPod met deze nieuwe library wilt syncen, doe je dat, eindig je met een lege iPod, het is denk ik beter om je iPod nu leeg te maken, en de itunes library op je pod te zetten, [dus je iPod als harde schijf gebruiken, en gewoon via de finder de hele map naar je iPod slepen],die kun je dan na de installatie, inclusief al je voorkeuren, weer terug zetten.

Heb je dan nog plek over op je iPod, is het altijd een goed idee om de library van jaguar en de library uit je homefolder te kopieren, daar willen nog wel eens handige persoonlijke voorkeuzes in opgeslagen worden… en als ik me niet vergis, ook je e-mails.

[quote:bba59d7b22="unSOUND"]Als je je iTunes map leeg hebt, zal hij vragen of je je iPod met deze nieuwe library wilt syncen, doe je dat, eindig je met een lege iPod, het is denk ik beter om je iPod nu leeg te maken, en de itunes library op je pod te zetten, [dus je iPod als harde schijf gebruiken, en gewoon via de finder de hele map naar je iPod slepen],die kun je dan na de installatie, inclusief al je voorkeuren, weer terug zetten.

Heb je dan nog plek over op je iPod, is het altijd een goed idee om de library van jaguar en de library uit je homefolder te kopieren, daar willen nog wel eens handige persoonlijke voorkeuzes in opgeslagen worden… en als ik me niet vergis, ook je e-mails.[/quote:bba59d7b22]

Dus mn iPod als firewire disk instellen als ik het goed begrijp en dan gewoon files er op zetten?

Ja, dat kan in iTunes.

daarna maak je bijvoorbeeld een lege afspeellijst, of met bv 4 liedjes, en geef je iTunes de opdracht om alleen die afspeellijst te syncen, vervolgens heb je dus maar zo’n 60 Mb gebruikt, en de rest kun je gebruiken als opslag.

[quote:35902df241="unSOUND"]Ja, dat kan in iTunes.

daarna maak je bijvoorbeeld een lege afspeellijst, of met bv 4 liedjes, en geef je iTunes de opdracht om alleen die afspeellijst te syncen, vervolgens heb je dus maar zo’n 60 Mb gebruikt, en de rest kun je gebruiken als opslag.[/quote:35902df241]

Hmz ok, maareh :slight_smile: hoe maak ik eigenlijk mn iPod leeg? Heb hem nu als firewire disk ingesteld staan. Maar hij blijf knipperen op Koppel niet los, en de nummers van de iPod in iTunes zijn nog steeds grijs.

Ho ok, ik heb het al gevonden :slight_smile:

er van uitgaand dat je een kleine afspeellijst hebt gemaakt, bv "nieuw"

rechtsonder in itunes klik je op het icoontje van je ipod, daar kies je voor “werk alleen de geselcteerde afspeelijste automatisch bij”
daar selecteer je alleen je nieuwe afspeelijst, en vervolgens kies je bij archief voor “werk ipod bij”

Daarna is het dus handig om de library die in je systemfolder staat, en de library in je thuismap, op te slaan. pak ook bij voorkeur je hele itunes-map, dan blijven ook je instellingen en afspeellijsten bewaard. ik weet uiteraard niet hoe groot jouw ipod en jouw itunes library is, maar als je veel plek hebt: sla zo veel mogenlijk op!!!