Backup?

Ok, ik ben hier nieuw dus niet direct vloeken,maar ik wou toch effe vragen hoe jullie je backups maken? Heb zelf een ibook 1ghz en een pas gekochte Lacie ext.HD.Heb CCC gedownload en een clone gemaakt maar is dat genoeg? Moet ik met alles wat ik doe een nieuwe clone maken? Graag antwoord!

Ik gebruik zelf iBackup voor een snelle kopie en Retrospect voor een gedegen kopie met strategie.

Van wat wil je backups? Programma's? Bestanden?

Wat ik doe is enkel af en toe al de folders waarin mijn persoonlijke bestanden zitten copy-pasten via het netwerk naar een andere computer of op een externe harde schijf zetten :slight_smile: Daarvoor heb ik alleszins geen software nodig …

Bij je Lacie heb je Silverkeeper gekregen, toch? Niks mis mee. (ook voor bootable back-ups) Misschien even de nieuwste downloaden: Silverkeeper 1.1.3

Bedankt voor je reacties. Sally,'t klopt dat ik silverkeeper heb gekregen met mijn nieuwe HD,maar heb niet over na gedacht om 't serieus te gaan gebruiken.Kan je een beetje opschieten met 't programmetje,of is 't ingewikkeld?

Ben zeer te spreken over ChronoSync 3.0 Het kost inmiddels wel $30 maar ja, tis snel en goed.

Gijs, 30 Euro is een beetje veel voor iets wat je gratis kan krijgen(zeker als ik maar niet al te belangrijke bestande moet bewaren) Maar toch bedankt :)