Bagger iPhoto-boek: idee 8+, betrouwbaarheid 4-

Ik zou bijna terug gaan verlangen naar Windows. Vandaag voor het eerst geprobeerd een iPhoto-boek te bestellen: wat een aanfluiting zeg! Ik ben drie uur bezig geweest om een boekje van 32 pagina's te maken met iets van 80 foto's. Ik geloof dat de hele zooi iets van 6 of 7 keer is gecrashed en daarmee bakken vol met tijd heeft verspild.

Mind you, ik werk op de allernieuwste PB met 1.67 Ghz, een 100 GB harde schijf, een 128 MB kaart en 1 Gb aan geheugen. En ik heb de allerlaatste updates van OS X en iPhoto. En nog steeds crasht die bende! En ben ik eindelijk klaar en wil ik graag 50 euro spenderen, blijft die upload na 64 Kb hangen! En niemand gaat mij vertellenm dat dat aan mijn zware XS4ALL verbinding ligt, want de rest van het net is normaal en snel te bespelen.

In een woord: bagger, de naam Apple niet waardag. F@cking waste of my time…

Vreemd hoor, heb eden fotoboek besteld, 99 paginas, grootste fotmaat. Alles ging meteen goed, ook uploaden....Keurig op tijd geleverd en ziet er mooi uit..

Vreemd hoor,

ik heb een paar weken geleden ook een Iphoto-boek besteld, en dat verliep ook vlekkeloos.
in elkaar geknutseld door mijn vrouw, daarna besteld en 2 weken later ofzo lag het boek in de bus.

Een tweede boek is in de maak momenteel… :slight_smile:

Marcel

Ook ik ondervind geen problemen ermee op mijn Mini...

[quote="iljavanroon"]Mind you, ik werk op de allernieuwste PB met 1.67 Ghz, een 100 GB harde schijf, een 128 MB kaart en 1 Gb aan geheugen. En ik heb de allerlaatste updates van OS X en iPhoto. En nog steeds crasht die bende! En ben ik eindelijk klaar en wil ik graag 50 euro spenderen, blijft die upload na 64 Kb hangen! En niemand gaat mij vertellenm dat dat aan mijn zware XS4ALL verbinding ligt, want de rest van het net is normaal en snel te bespelen./quote]

Tja het zal toch wel aan je ZWARE XS4ALL VERBINDING of aan je SPIKSSPRINTER NIEUWE
POWERBOOK met 1.67 GHZ, 100 GB HARDE SCHIJF, 128 MB VIDEOKAART en 1 GB GEHEUGEN
liggen :stuck_out_tongue:

Nou een iphoto albumje maken kost niet meer dan 2 min. Via automatische indeling. Uploaden via xs4all light gaat ook vlotjes. En Iphoto 5 is bij mij nog NOOIT gecrashd. Dit op een lichte Imac g4. Een mac gecrashd niet, nooit , alleen als je slecht geheugen gebruikt. Maar je hebt wel veel geduld 3 uur prutsen maar ja dat was je al gewend als windows gebruiker. Op een mac is dit zeer ongebruikelijk. Ik zou schijf herstel even draaien en verdacht geheugen er uit gooien.

Tja, echt vreemd. Ik heb inmiddels twee albums (zowel harde als zachte kaft) thuis gestuurd gekregen en beiden zijn echt top. 1 album samengesteld met zogenaamde keynote presentatie pagina's en dat ging ook goed. Ik heb toen wel alles handmatig gedaan en dan ben je snel wat uurtjes bezig.

Nogmaals vreemd dat het bij de ene wel en bij de andere niet lukt en ik werk op een simpel ibook-je g3 met 640 mb…

ach ja, ik kan je frustratie begrijpen, succes.

kun je bij de HEMA en AH fotoservice tegenwoordig ook al fotoboeken bestellen?? Ik dacht het wel

Ik heb ook problemen gehad met iphoto, maar sinds ik mijn iphoto map heb weggegooit (verplaatst) en de foto's opnieuw heb geimporteerd werkt het vlekkeloos.

Zie ook http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39283&highlight=

Hans

ps: de map pas weg gooien als je de foto’s opnieuw geimporteerd hebt.

[quote:7841816476="awi"]kun je bij de HEMA en AH fotoservice tegenwoordig ook al fotoboeken bestellen?? Ik dacht het wel[/quote:7841816476]

Bij de AH kan je via je browser spullen uploaden en bestellen. (Tip: je hele map met foto’s ZIPpen en dan in één keer uploaden. Aan de andere kant wordt het uitgepakt en kan je netjes over al je foto’s beschikken). Lay-out mogelijkheden zijn wel beperkt. Gewoon per pagina besluiten hoeveel plaatjes en die kan je dan toewijzen. Wel een beetje saaie layout.

De HEMA kan je alleen via een (PC) programma opdracht geven. Maar… ik kreeg vandaag een emailtje n.a.v. mijn verzoek om fotoalbums ook voor Mac-gebruikers beschikbaar te maken:

Reactie Hema [quote:7841816476][color=blue:7841816476]Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat wij hard werken aan de Mac-versie van onze software. Het betreft een versie voor OSX. Helaas heeft de ontwikkeling meer tijd nodig dan we hadden verwacht en kunnen we nog geen datum noemen voor de introductie. De OSX-versie werkt uiteraard nauw samen met iPhoto.[/color:7841816476][/quote:7841816476]

Ik ben benieuwd!

Overigens: ik heb zelf een fotoboek bij Apple besteld. Met harde kaft. Prijzig maar… TOP :lol: