bak met ruis bij gebruik externe mic

Hoi,

De videobewerking volgt na het oplossen van het volgende. Op mijn Sony pc100 wil ik een externe microfoon aansluiten. Ik heb inmiddels een mini-jack naar xlr kabeltje en die loopt naar een sony microfoon afkomstig van een pd150. Er komt inmiddels geluid door maar daarnaast ook een bak met ruis. Ik heb het daarna ook geprobeerd via een mengpaneeltje. Ook ruis.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Wellicht heb ik toch iets verkeerds gesoldeerd.

nb de microfoon werkt probleemloos op de mixer an sich.

+ en - wel okay ? 8) ehhh electred mic met leeg batterij ?

De ingang van consumer camera's hebben vaak een ingebouwde gain compensatie. Dat betekent dat er bij harde geluiden de gevoeligheid teruggeschroefd wordt (automatisch) en bij zachte signalen de ingangsgevoeligheid behoorlijk opgeschroefd wordt. Onvermijdelijk zal de ruis dan ook toenemen. Wanneer je signaal dus te zwak binnenkomt zal de ruis behoorlijk zijn. Te zwak signaal kan meerdere redenen hebben. bv. zwakke batgterijen in je microfoon-voeding, verkeerde bekabling etc etc.

Ik verwacht sowieso dat 't probleem in het jack-xlr verloopje ligt. Check ook even of de minijack zijn aarde heeft verbonden met zowel de aarde van de xlr alswel de min-pool van de xlr, aangezien je van gebalanceerd naar ongebalanceerd audio gaat.

succes