Banner (kopillustratie) vervangen PDF met meerdere pagina's

Hallo allemaal;

ik heb een vraag over Adobe Acrobat Pro. Het gaat over een grote hoeveelheid pdf documenten met meerdere pagina’s (totaal 600 pagina’s). Ik moet hiervan de kop van de pagina vervangen door een andere kop (illustratie/banner).

Je kunt met trim je pagina bijsnijden; voorzover ik heb kunnen zien is er echter geen mogelijkheid om iets ook echt eraf te halen; het wordt namelijk afgedekt.

Zit er ook een functie in om iets echt af te snijden ?

Wat nog mooier zou zijn is de mogelijkheid om de kop van de paginas (een illustratie) in PDF te kunnen vervangen door een andere illustratie; kan dat ook ? Ik kan me vaag herinneren dat het kan in Pitstop Pro maar in Acrobat zie ik zo snel geen vergelijkbare functie.

Als uiterste middel had ik bedacht om met een script in Indesign het getrimde pdf document te importeren (meerdere pagina’s dus) en dan die nieuwe header op de master page te zetten; heeft iemand daar ervaringen mee, werkt dat goed ?

Groetjes Jos

Automatisch de kop wissen zal niet makkelijk gaan.

Met Pitstop kan je bijv. via de voorbeeld action list “add pinguin” op alle pagina een illustratie plakken!
En met pitstop kun je ook de “boxen” aanpassen! Met alleen acrobat vrees ik dat je veel zelf moet gaan doen :frowning:

Of alles importeren in InDesign :cry:

Dank voor je reactie appeljuice;

ja dat vreesde ik al. Tot overmaat van ramp krijg ik de import multiple pdf script ook niet aan de praat… gewoon de scripts volgens handleiding geplaatst in map technical info/scripting/scripts en de map scripts van InDesign zelf in de root van InDesign… toch zie ik 'm niet onder “Automation/Scripts”. Tsja dan weet ik het ook niet meer.

… wordt een leuk weekend zo haha

Groetjes Jos

zulk soort vragen moet je stellen op de [url=http://www.adobe.com/support/forums/main.html] Adobe Forums[/url], ze hebben zelfs een speciaal forum voor [url=http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.eea52bc] Indesign Scripting[/url] !