Barcodeprobleem

Ik moet voor een klant een barcode aanmaken maar met Barcode Pro kom ik er niet uit. Het is een EAN8 code van de 'Wickes' keten met als code W 190129 W. Beschikt er iemand over software die deze code wél aan kan? Ik weet ondertussen dat het wél kan met MBC4. Maar vermits dit maar een eenmalig projectje is zie ik het niet zitten ook nog deze software aan te schaffen. Eeuwige dank voor wie me helpen kan.

Ik kan EAN8-barcodes aanmaken, maar niet met de gegevens die je aanlevert. EAN is per definitie numeriek, dus letters kunnen er niet in voorkomen. Een EAN-nummer bestaat uit 7 getallen (plus een zgn. 'checksum' die uit de 7 voorgaande cijfers wordt berekend ter controle van de juistheid). In totaal dus 8 cijfers, maar dat laatste getal kan door de software berekend worden.

Als jij zeker weet dat je een code met letters nodig hebt, is dat geen EAN maar iets anders. En er zijn nogal wat verschillende barcode-types (hoewel je de meeste zelden of nooit tegenkomt in de praktijk). Misschien heb je hier iets aan?

Wat stom van me Die code met de letters is de code die de klant me gaf maar ik was er ondertussen al achtergekomen dat de juiste code 2 190129 4 is.

Eh... geloof het of niet, maar ik kom er net achter dat Wickes een eigen barcode-type heeft: Wickes-8. Weliswaar gebaseerd op EAN-8, maar daar schiet je niet veel mee op. Je moet dus een programma vinden dat die wickes-8 kan genereren. Good luck..!

http://www.agamik.co.uk/symbols.htm
Deze site noemt die Wickes-8 code, maar in hun software-demo kan ik wickes-8 niet vinden.

Ik zou liever contact opnemen met de klant (Wickes, neem ik aan), die moeten toch gewoon een eps’je kunnen leveren?

Er is maar een programa voor zover ik weet dat deze Wickes code aankan en dat is MBC4 (MacBarcoda). http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=reply&t=73291# Nu ja, ik heb ondertussen je tip opgevolgd en barcode aangevraagd bij de klant. Ben benieuwd... Alleszins bedankt voor je reactie.

Zie: www.dtpwal.nl/pictures/EAN821901294.zip

Succes

Ehm... niet om te zeuren, maar de printer compensation en 'bar with reduction' dan? Standaard? Of 'niet' ?

Je zult de "bar width reduction" wel bedoelen, die is afhankelijk van hoe het gedrukt wordt. Voor gewoon een goede kwaliteit offset kun je doorgaans uitgaan van de standaard-instelling, ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, zelfs niet bij (goede) flexo. Overleg anders met de drukker.

De code was met standaard instelling gemaakt. BWR dus op 0. In de meeste gevallen zullen de meeste codes bij de kassa geen problemen geven. Alleen wanneer een klant garantie op leesbaarheid vraagt zul je ook met "goede flexo" een BWR toe moeten passen. In de drukkerij behoort in dat geval goede meetapperatuur aanwezig te zijn welke een standaard barcode gedrukt in de flexo er zonder meer uitflikkert.