Basic xls. app voor I phone gezocht?

Ik zoek een app om een excel bestangle te lezen en ook te bewerken maar heel basic.
Ik denk bvb aan enkele verticale kolommen
De eerste kolom zou kunnen zijn Delhaize ,de tweede Albert Hein , de derde Plantennamen en de vierde bvb Latijnse Planten namen .
In kolom1 en 2 zou ik mijn niet te vergeten boodschappen kunnen schrijven en verwijderen bij inladen in de winkelwagen.
Kolom 3 en 4 moet blijven en kunnen worden aangevuld met nieuwe namen.
Dus formules en calculaties en dergelijke moeten niet. Fonds en vet en dergelijke hoeft ook niet.
Dus werkelijk heel basic.
Alvast bedankt
grts

Zou je niet beter gewoon de Notities App, of een boodschappen App gebruiken daarvoor?

Of wil je er meer mee dan alleen boodschappen doen?

Gewoon [b]Numbers[/b] dus eigenlijk?

Of Smart Office. Of één van de 300 andere office of spreadsheet apps.

Heb nog maar 5 dagen een Iphone 5 voorheen een samsung en nooit apps gebruikt.
Dus het is allemaal nog nieuw voor mij.
Met Numbers en smart office kan ik in de apps gaan zoeken voor de Iphone.
Notities zie ik niet zo direct mijn kolommen oplossen toch?
Wat is een boodschappen app?
Intussen kan ik al wat zoekwerk verrichten.
grts

Cloudon for iPhone

cloudon lijkt mij inderdaad wel wat.
dit ga ik zeker morgen eens testen.
bedankt
grts

Als ik het goed begrijp maakt cloudon gebruik van Dropbox of andere cloud toestanden en die heb ik niet.
Cloudon is dus geen oplossing alhoewel het er goed uitziet.
Inderdaad zijn er ook nog talrijke spreadsheet apps dus had ik de hoop dat iemand iets kan voorstellen uit eigen ervaring.
grts

Is het dan niet een idee om gewoon een gratis dropbox account aan te maken? Je ontkomt er op een gegeven moment toch niet aan en het maakt het leven zo veel makkelijker.

Ik heb maar sinds enkele dagen de phone en de tablet en tracht te beginnen met de meest elementaire
zaken die ik vroeger op mijn samsung had.
Dit neemt zeer veel tijd in beslag om alles te leren. Zodoende is dropbox en dergelijke voorlopig nog een stap te ver.
grts

Oké maar als je nu dingen onnodig moeilijk maakt voor je zelf dan duurt het inderdaad ook heel lang. Je moet de iPhone zien als een blanco Canvas. Het is leeg en je kunt hem zelf vullen met alles wat voor jou belangrijk is. Als je iets wil kunnen doen met de telefoon dan zoek je naar een app die dat kan en als je die bepaalde functie dan wil gebruiken dan zoek je het icoontje van de app op en dan druk je er op.
-
Het klinkt heel kinderlijk wat ik zeg maar meer is het gewoon niet. Ik snap dat als je de menu structuur van een Samsung telefoon gewend bent, je rustig aan wil beginnen maar het hoeft op de iPhone allemaal niet zo moeilijk en ingewikkeld. Er is 1 menu en dat is de instellingen app. Voor de rest hief je niet te zoeken in allerlei rare menu's.
-
Dus als je boodschappen in een lijstje wil zetten dan zoek je in de app store naar een app die speciaal is gemaakt voor het noteren van je boodschappen. (Probeer trouwens "appie" van de Albert Heijn is). Als je dan naar de winkel gaat dan start je die boodschappen al op en als je boodschappen hebt gedaan dan sluit je die app. Als je vervolgens een plant wil toevoegen aan je lijstje van Latijnse planten dan open je de app die je daar voor hebt. (Bijvoorbeeld numbers)

En zet iCloud gewoon aan zodat je telefoon elke nacht gewoon compleet gebackupd wordt. Dan hoef je helemaal geen zorgen meer te maken over dat je ooit nog iets kwijt raakt, zelfs niet als je iPhone gestolen wordt.
-
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je het je zelf niet onnodig moeilijk moet maken. Ik (en vele met mij hier) begrijp best dat je door een tijd met een Samsung telefoon te hebben gewerkt wellicht een beetje uit het veld geslagen bent, maar je zult zien dat het allemaal niet zo eng is.
-
En als een app je vraagt of je gegevens in dropbox wil opslaan dan is dat niets meer dan dat die app je gegevens netjes in een "doosje" in de lucht zet waardoor ze ook nooit verloren gaan. Dropbox is een van de simpelste diensten die er bestaat, dus ik zou je toch echt willen aanraden om een gebruikersnaam en wachtwoord te verzinnen en je aan te melden bij dropbox, want er zijn nog veel meer apps die het leven makkelijk maken en gebruik maken van deze dienst.
-
Ik wens je veel succes met je iPhone en ik hoop echt dat je het verschil gaat waarderen dat deze telefoon maakt!

Ik heb al een Radio app en Ereader en Yelo app binnengehaald maar wat ik nu zoek is misschien niet mogelijk namelijk :
een app zoals Microsoft office pro die alles heeft .Dus 1pakket. Je voorstel is nu een app voor Hein en een app Numbers en een app pages enz.
Dus een app die zowel JPG als XLS als Doc als PDF als PPS en meerdere opent en toelaat te bewerken.
Maar of dat bestaat is maar de vraag.
I cloud is reeds actief en update mijn contacten en agenda.
Ik heb voorlopig nog een Win7 Asus laptop en wil bvb een excel blad maken in Win 7 en langs I tunes naar [b]een enkele app [/b]sturen en daar verder bewerken en die dan ook hetzelfde kan met een word doc of een powerpoint of een jpeg.
Hopelijk een beetje duidelijke vraagstelling.
mvg

Probeer CloudOn eens. Jpg kun je hierin niet bewerken maar wel zien.

Cloudon is hier eerder al voorgesteld maar dan komen we weer bij de dropbox die nog niet heb/beheers.
grts