Batch file schrijven !?!

Liefste maccers,

Ik zou mij graag eens verdiepen in de geheimen van het programmeren op mijn macje :slight_smile:
Wat ik mij nu afvraag is dit,

-> ik zou gewoon een simpele batchfile willen schrijven.

-=> moet dit dan in cocoa of carbon (wat is het meest beveiligd)

PS : gaat dit ook gewoon ni rechstreeks op de terminal als je dan één van de opties in de Window Settings …gebruikt, zoals bv emulatie, kun je dit dan ni recorden ofzo ?!?

Zie je ik ken er niks van af hoor, ik kan het niet uitleggen maar het heeft met EVOLUTIE te maken.
Het is groter dan het leven zelf dat ik dit batchfile’tje zelf schrijven.

Kunnen jullie mij dan met zo weinig mogelijke woorden uitleggen hoe ik hier juist aan :

• begin
    -= het doe
    -=> afmaak !!!

Met heel veel macvriendelijke, macvertrouwelijke en macliefdes groeten,

Chemistry

Xxxxx

Een gedrocht als een batchfile, die voor windows eigenlijk ook niet bestond, maar een MS-DOS erfenis is, heeft als mac-'equivalent' een script. Wat ze in windows een macro noemen.

Daar heb je al een eeuwigheid applescript voor, een erg makkelijk te leren programmeertaal, voor een programmeertaal, en sinds Tiger is er [b:9110adf569]automator[/b:9110adf569]. Klikkerdeklik, klaar. Geniaal in eenvoud en bediening. Zo kan (bijna) iedereen het. Kijk er maar eens naar, staat bij je programma’s. Makkelijker dan een batchfile…

Foei batch is dos, pre heel oud grauw verleden.

Je kunt op je apple scripten (in apple script) iets nieuws in tiger (heb ik niet) of shell programming of python. Mijn keuze zou op shell scripting vallen maar :innocent: tja 8) meer dan 20 jaar unix ervaring :evil:

[quote:aa1a589375="Chemistry"]Liefste maccers,

Ik zou mij graag eens verdiepen in de geheimen van het programmeren op mijn macje :slight_smile:
Wat ik mij nu afvraag is dit,

-> ik zou gewoon een simpele batchfile willen schrijven.

Zie je ik ken er niks van af hoor, ik kan het niet uitleggen maar het heeft met EVOLUTIE te maken.
Het is groter dan het leven zelf dat ik dit batchfile’tje zelf schrijven.

Kunnen jullie mij dan met zo weinig mogelijke woorden uitleggen hoe ik hier juist aan :

• begin
    -= het doe
    -=> afmaak !!!
    [/quote:aa1a589375]

Ik weet niet wat je precies wilt doen, maar ik gebruik meestal een shell-script (zoals hierboven
aangegeven) om iets voor elkaar te krijgen.

Hier een aardige link om een beetje op weg te komen misschien.