baterij ibook

Ik heb sinds net een nieuwe Ibook, is het nu zo dat ik de baterij helemaal moet opladen en helemaal moet leeglaten om hem gezond te houden? Zoals bij een gsm. Of is dit bij dit soort batterijen niet nodig? :?

Voor een iBook weet ik het niet maar voor mijn powerbook werd in de handleiding wel aangegeven dat ik dit moest doen. dus het lijkt me voor je iBook geen slechte zaak om ook eerst volledig op te laden, dan te gebruiken totdat de iBook in de sluimerstand gaat en dan weer volledig op te laden.

Lijkt mij een goed idee wat peterK zegt, heb ik ook gedaan een jaar terug met mijn iBook toe in em kocht, en de baterij is nog steeds goed en ik gebruik em elke dag!

Ik heb al ruim twee jaar een iBook en heb mij nog nooit aan de ibook accu regels gehouden en de accu werkt onder normaal gebruik zeker nog drie uur zonder te laden... Maar goed, beter alle risco's wegnemen en je aan de accu regels houden zou ik zeggen...

Ik ga mij gewoon in het begin aan de regels houden, ik weet toch dat dat na een tijd verwatert.

Kan geen kwaad om het zo te doen, ik doe het ook. Het wordt ook door Apple aangeraden om het probleem met het te snel leegraken van de accu (eigenlijk is het gewoon een meetprobleem, want de accu is nog lang niet leeg) mogelijk op te lossen. Resetten van Apple PowerManagement en dan batterij helemaal leeg en weer helemaal vol opladen.

Ik heb sinds kort een elektrische tandenborstel. In de gebruiksaanwijzing staat dat hij gewoon op de oplader mag blijven staan, maar 1 keer in het half jaar even helemaal leeg en dan weer helemaal vol. Ik vermoed dat dat ook wel bij de iBook/PowerBook kan, maar dat het beter is om van begin af aan de batterij volledig leeg en weer vol te laten lopen.

ik heb mn IQueen nu al een jaar of drie maar zero probs!

kortom de eerste paar keer is het misschien slim maar er is hier al een keer over getopikd. iemand mailde dat het niet uitmaakt vanwerge de nieuwe generatie batterijen…

[quote:545d81f200="bieg"]ik heb mn IQueen nu al een jaar of drie maar zero probs!

kortom de eerste paar keer is het misschien slim maar er is hier al een keer over getopikd. iemand mailde dat het niet uitmaakt vanwerge de nieuwe generatie batterijen…[/quote:545d81f200]

{moderate}
Lees deze thread nog ff… ben je helemaal bij! :wink:
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4032&highlight=batterij
{/moderate}

[quote:f479a2af2e="bieg"]iemand mailde dat het niet uitmaakt vanwerge de nieuwe generatie batterijen...[/quote:f479a2af2e]

Lijkt me vreemd dat Apple dan adviseert (bij dat batterijprobleem) om helemaal leeg en helemaal vol te doen. Maar ik kan me voorstellen dat het niet continue hoeft, maar eens in de zoveel tijd lijkt me niet verkeerd, zie ook mijn bericht hierboven.

Het is bij Li-Ion vooral belanrijk dat je dat helemaal vol-helemaal leeg de eerste (paar) keer doet.. daarna maakt het niet zo veel uit aangezien een Li-Ion accu geen geheugeneffect heeft. Af en toe een keer helemaal leegmaken en dan helemaal opladen kan natuurlijk geen kwaad.