Baterij Mini Ipod SE

Hey, Ik heb een maand geleden m'n mini ipod second edtition van 4gb gekocht. Ik merk al een tijdje op dat in plaats van het vermelde 18 uur ik enkel rond de 6 uur baterijduur heb. Dat is, als ik hem gewoon laat spelen, nu en dan van liedjes wissel en het verlichtend scherm niet gebruik. Ik heb hem wel de eerste keer opgelade door usb1 te gebruiken, al denk ik niet dat dat er iets mee te maken heeft. Is dit normaal of moet ik gewoon voor een nieuwe vragen?

nou, de vermelde 18 uur haalt ie geloof ik nooit, maar heb je geluid op ze hardst of?

6 uur is wel TE weinig volgens mij

ik heb een 20 gig 4 gen en ook die van mij was in het begin er snel leeg, terug naar dixons gegaan, daar zeiden ze: tsja....

:stuck_out_tongue:

dat zijn van die antwooorden waar je iets aan hebt he…
gewoon gehouden en na een tijdje gaat de batterij steeds langer mee,
Op de site van apple staat een heel stuk over hoe je het langst met je batterij kunt doen, even zoeken, zijn ook al meerdere draadjes over. maar als het nog langer duurt zou ik toch terug gaan, je zit nu nog in de garantie dus…

suc6 mee

groet, Stef

[quote:9af328e275="funkeey"]nou, de vermelde 18 uur haalt ie geloof ik nooit, maar heb je geluid op ze hardst of? 6 uur is wel TE weinig volgens mij[/quote:9af328e275] ik moet zeggen dat mijn 6GB wel verdacht dicht in de buurt komt.

weet je zeker dat je een 2de generatie hebt?
die oude zaten namelijk rond de 6 uur in de praktijk.

ja daarom vind ik het zo raar dat die net rond de 6 uur kan maar t'is in ieder geval wel een se dat staat erachter vermeld..

Heb je em ook de eerste keer meteen helemaal volgeladen, dus dat er in het scherm opladen stond? En meestal doet de volle batterij duur het pas na een paar keer opladen...

Voordat je in paniek naar je dealer terugrent: Lithium-ion batterijen halen pas hun maximale capaciteit als ze een aantal malen volledig zijn opgeladen en leeg zijn gegaan. De 18 uur die Apple opgeeft is volgens specificatie en is dus als de accu in topconditie is (dus na die paar keer goed opladen). Dan pas zul je 18 uur kunnen spelen, dwz bij kamertemperatuur, volledig stilliggend, niet zappen etcetera.

Houd het overigens wel in de gaten. Een uur of tien moet-ie wel halen. Vergeet ook niet dat meenemen -schokken en dergelijke- veel extra stroom kost.

kheb hem al wel zo'n 4 keer volledig opgeladen. Bij apple willen ze hem eerst door technische controle laten gaan, wat een week of twee kan duren, en omdat ik momenteel echt geen dag zonder me mini'tje kan zal ik hem nog maar een tijdje bijhouden totdat ik zie dat de baterijduur echt verchilt tegenover 18 uur.

ik heb ook een 2e generatie 4gb mini en precies het zelfde probleem... na ongeveer 6 uur is het leeg, op zijn hoogst idd... wat ik erg raar vind, het is natuurlijk is 18 uur onder optimale omstandigheden maar 6 uur is wel veeeeel minder, hoe ideaal moeten die omstandig heden zijn... aantal keer opladen helpt niet, ik heb hem sinds maart en veel gebuikt... beetje raar, maar vraag me af of ze hem bij apple in willen nemen, heb gehoord dat ze daar nog pas actie ondernemen als ie nog veel sneller leeg is...

Vraag Ruben even...

Die had een speeltijd van 24 uur op een iPod mini :smiley:

Bij Apple waren ze daar zo van "6 uur, dat gaat nog..". Ja misschien, als ik een van 6 uur zou kopen, wat niet het geval is. 24 uur? Heeft die dan een nieuwe baterij ingestoken? Of gewoon een "speciale versie" misschien :)

probeer anders ff nog een betere checkup... gewoon een playlist maken van 15 uur en de ipod zonder eq. en backlight en skippen laten draaien en timen hoelang hij het volhoud.. als dit een beetje goed is ligt het dus aan je eigen instellingen zoals constant backlight, eq. etc.