Batterij en kou?

Ik weet dat de batterij slechter presteert bij kou. Is het ook slecht voor de batterij wanneer je de iPhone in de kou gebruikt?

Environmental requirements Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C) Nonoperating temperature: -4° to 113° F (-20° to 45° C) Relative humidity: 5% to 95% noncondensing Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

Geen idee... De ouderwetse nikkel cadmium cellen waren trouwens blijer met kou dan met hitte.

Ach, mijn old school iPod nano 2gen heeft en ook op 3300+ en -25 overleefd 8). Een ook al een [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2201258#2201258]diepvriesavontuur[/url]. Maar goed. Kijk, je moet hem niet dagenlang onder die omstandigheden houden, maar enkele minuten of desnoods uren overleefd zo'n ding nog wel. Al is het verstandiger om hem bij je huid (warmte) dan om hem in je tas te doen.

[quote:9ebc49a72a="Marius1976"]De ouderwetse nikkel cadmium cellen waren trouwens blijer met kou dan met hitte.[/quote:9ebc49a72a] Geldt voor Lithium batterijen nog steeds. Beter wat te koud dan te warm. Maar zoals iPrincess al opperde, het ding gewoon in je broekzak steken, dan blijft ie altijd behaaglijk warm.

Wat ik uit het verhaal van Apple begrepen heb is dat de capaciteit van de batterij [u:57b5cd0963]tijdelijk[/u:57b5cd0963] minder wordt bij extreme kou. Als de batterij weer binnen de normale gebruikstemperaturen komt dan verdwijnt dat fenomeen. Dus te heet is permanente schade en te koud is tijdelijke 'schade'. Zie verder: http://www.apple.com/batteries/iphone.html

[quote:3c8fe0904e="Alwin"]Ik weet dat de batterij slechter presteert bij kou. Is het ook slecht voor de batterij wanneer je de iPhone in de kou gebruikt?[/quote:3c8fe0904e]

Eerst bevestigd je dat een batterij slechter presteert in de koud, dan vraag je of het zo is. ???

Niet helemaal. Hij kan bij kou wel slechter gaan presteren, minder capaciteit e.d. Maar dat hoeft niet per sé slecht te zijn, als de capaciteit weer terug op het oude niveau komt als de batterij weer op temperatuur is. Wat voor de meeste batterijen geldt.

[quote:d5fdf90e51="Scrooge McDuck"][quote:d5fdf90e51="Alwin"]Ik weet dat de batterij slechter presteert bij kou. Is het ook slecht voor de batterij wanneer je de iPhone in de kou gebruikt?[/quote:d5fdf90e51]

Eerst bevestigd je dat een batterij slechter presteert in de koud, dan vraag je of het zo is. ???[/quote:d5fdf90e51]

Ik vraag of het slecht voor de batterij is. Dus blijvende schade.

[quote:66e91c7a12="Alwin"] Ik vraag of het slecht voor de batterij is. Dus blijvende schade.[/quote:66e91c7a12]

[lollige modus aan]
Als het zó koud is buiten, dat je daardoor de iPhone uit je handen laat vallen, is dat best schadelijk…

Als het zó koud is buiten, en daardoor glad, dat je daardoor uitglijdt, en je iPhone komt daardoor ook ten val, is dat best schadelijk…

Als het zó koud is buiten, dat je net als bij je autoruit het ijs van je iPhone glasplaat moet afkrabben dan vermoed ik dat het te koud is voor je iPhone
[lollige modus uit]

Nee ff serieus. Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je loopt wel kans dat je iPhone sowieso niet goed functioneert als het te koud is… dus los van de batterij.

Ik heb voor mijn eerste iPod een discman gehad die MP3-CD’s speelde. De electronica van dat apparaat kon niet overweg met kou (en nee dat had niets met de lens te maken, want gewone CD’s speelde hij wel bij kou). Zodra het koud was in de auto, speelde hij geen mp3’s af… althans heel problematisch. Best kans dat de electronica in de iPhone ook gevoelig is voor zulke kou. Schadelijk zal het niet snel zijn.