Batterij iPod (60 GB)

Ik sta versteld dat mijn iPod batterij (60GB) in minder dan drie uur oplaadt, terwijl ze bij Apple aangeven dat het toch zo'n vijf uur duurt vooraleer hij helemaal vol is. Of moet je hem blijven opladen ook als je het icoontje krijgt dat het laden is afgelopen? Ook heb ik de indruk dat hij helemaal geen 20 uur speelt... heeft iemand dezelfde ervaring? Dank.

Die 20 uur is een theoretisch maximum. Die haal je dus alleen onder optimale omstandigheden.

En je mag je iPod onder stroom zetten en er weer af halen wanneer je wilt, dat maakt niks uit.

Dank voor de reactie!

En toch, ook lithium-ion batterijen verslijten sneller wanneer je ze oplaadt vooraleer ze helemaal leeg zijn. Veel minder snel dan gewone lithium batterijen, maar toch.

Maar hoe zit dat dan met de oplaadtijd? Laden ze helemaal niet meer als je het icoontje krijgt dat ze vol zijn?

Zodra de iPod aangeeft dat hij vol is gaat hij over op druppel-laden, omdat hij anders immers leeg zou lopen.

Je bedoelt dat hij daarmee over die 80% van de snellaadtijd gaat?

Ja ik wou net de zelfde vraag gaan stellen. Moet je 5 uur laden voor hij echt vol is of niet ?

van al die laadtijden trek ik me weinig aan..alsk mn ipod niet gebruik zet ik hem altijd in mn dock (aangesloten op stopcontact)

Dat begrijp ik wel, maar ik wil gewoon even weten hoe het zit. Heeft iemand trouwens een idee wat een nieuwe batterij kost, en of je dat zelf kunt installeren? Dank